Oprette et standardobjekt
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-10-03 09:27

Hejsa

Hvis jeg siger

$ged->hale = lavNyHale(LONG_AND_CURLY);

så har jeg fået skabt mig et stdObject $ged hvor jeg kan finde værdien af
hale ved at sige

print $ged->hale;

Kan man ikke på en eller anden måde oprette et stdObject på vha. new? F.eks.

$ged = new stdObject(); // virker ikke

Hyggehej
/Thomas

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 14-10-03 10:36

Thomas Lindgaard wrote:

> Hvis jeg siger
>
> $ged->hale = lavNyHale(LONG_AND_CURLY);
>
> så har jeg fået skabt mig et stdObject $ged hvor jeg kan finde værdien af

Nej, du har fået skabt dig en stdClass instans (ikke stdObject)...

> Kan man ikke på en eller anden måde oprette et stdObject på vha. new? F.eks.

<?php
$ged->hale = 'flot';
var_dump($ged);
?>

Giver:

object(stdClass)(1) {
["hale"]=>
string(4) "flot"
}

Derfor skal du bare:

$ged = new stdClass();

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-10-03 11:15

Hejsa

> Nej, du har fået skabt dig en stdClass instans (ikke stdObject)...

[snip]

> Derfor skal du bare:
>
> $ged = new stdClass();

Der kan man bare se - jeg skal vist på læsekursus. Jeg var _sikker_ på inde
i mit lille hovede at der stod stdObject...

Mange tak!

Mvh.
/Thomas