Problem med SB16 PCI (modelnr. CT4810)
Fra : Brian Fisker

Dato : 11-04-01 12:34

Jeg har på en vens computer lige installeret WinME (og har også forsøgt mig
med Win98, men ingen løsning på problem der heller).

Problemet er lydkortet!

Til tider kan lydkortet spille, eksempelvis ved Windows opstart. Jeg kan
vælge at spille mp3ere, men efter kort tid sker følgende:
1. lyden forsvinder
2. lyden kommer kun ud i den ene højtaler
3. lyden begynder at skratte "helt vildt".

Add. 1 - efter lidt tid kommer lyden igen tilbage.

Desuden er der konstant en lav skratten (støj) i højtalerne, også når der
ikke afspilles lyd!

Jeg har tjekket, om lydkortet deler ressourcer med andre komponenter - efter
kontrolpanelts udsagn gør det *ikke* dette. Der er heller ingen konflikter.

Hvad kan problemet være? - vil lige bemærke jeg ud over at have forsøgt mig
med installation af WinME og Win98 selvfølgelig også har prøvet et hav af
Creatives drivere.

PC-Konfiguration:
Acorp 5ALI61
AMD-K6/2 450 MHz
Diamond Monster Fusion grafik
Soundblaster 16 PCI (CT4810)
64 Mb

Håber I kan hjælpe mig med problemet!

\Mandal

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-04-01 12:35

"Brian Fisker" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. lyden kommer kun ud i den ene højtaler
> 3. lyden begynder at skratte "helt vildt".
>
> Add. 1 - efter lidt tid kommer lyden igen tilbage.
Har du prøvet at skifte højtalere? Det lyder som om det er en løs
forbindelse i dem...

Mvh. Jonas

Fra : Brian Fisker

Dato : 11-04-01 21:23

> Har du prøvet at skifte højtalere? Det lyder som om det er en løs
> forbindelse i dem...

Yep - har prøvet med 2 højtalersæt samt et hovedtelefoner. Ingen
forandringer :(

Fra : Brian Fisker

Dato : 11-04-01 21:23

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 12-04-01 00:35

> Yep - har prøvet med 2 højtalersæt samt et hovedtelefoner. Ingen
> forandringer :(
Hvis der stadig er garanti så smut ned til forhandleren med det. Jeg kan
ikke forestille mig at det kan være andet end en hardware fejl, når det
hverken virker under WinMe eller 98.. Du har også prøvet at hive kortet ud
og putte det i et andet slot og sådan noget?

Mvh. Jonas

Fra : Brian Fisker

Dato : 12-04-01 08:33

> Du har også prøvet at hive kortet ud
> og putte det i et andet slot og sådan noget?

Yep - også det

(Og garantien er udløbet! Men et lydkort koster selvfølgelig ikke en
formue - bare trælst alligevel)

Prøver lydkortet i en anden computer idag - det må kunne fastslå om det er
lydkortet, der har en defekt.

\Mandal

Fra : Edmund

Dato : 13-04-01 09:59

1.Hvis du har højtaler med forstærker, kan du prøve at
slå den indbyggede forstærker på lydkortet fra.Se PDF
manual på cd

2. WinMe valgte(på min p333) automatisk at bruge en WDM driver, selv om man
instalerer fra driver cd´en.
Vælg opdater driver i enhedshåndtering og vælg Win9xdrv på driver CD.
Fjern evt. at slette den INF som WDM driver henviser til,
så virker CD install.

3. Winme valgte også den forkerte enhed for optagelse i
Kontrolpanel / mutimedier.Tjeck om der står
SB Playback og SB Record og marker
"Brug kun foretrukne enheder".
Kan også ændres i CoolEdit /Options/settings/devices.

Hvor fandt du driver til CT4810, jeg kan kun finde nogle til CT47xx. Der er
en ny programpakke,men den indeholder ingen driver

MVH Edmund

Fra : Jankoman

Dato : 27-05-01 21:50

On Fri, 13 Apr 2001 10:59:11 +0200, "Edmund" <edmund@email.dk> wrote:

>Hvor fandt du driver til CT4810, jeg kan kun finde nogle til CT47xx. Der er
>en ny programpakke,men den indeholder ingen driver
>
>MVH Edmund

CT4810 er vel et SB128 pci og de drivere var ikke nemme at finde!! Men
kan vel nok for søde ord og pæne tanker(jeg har kun isdn) nok lokkes
til at uppe dem i dk.binaer (8mb) Lad høre hvis det har jeres int.
Mvh. Janko

Fra : Flemming

Dato : 27-05-01 21:54

"Jankoman" <nospam@tele.dk> wrote in message

> CT4810 er vel et SB128 pci og de drivere var ikke nemme at finde!! Men
> kan vel nok for søde ord og pæne tanker(jeg har kun isdn) nok lokkes
> til at uppe dem i dk.binaer (8mb) Lad høre hvis det har jeres int.

De ligger også her :

http://www.crazydave.com/Drivers/Default.htm

--
Mvh. Flemming