Bruge data fra MySql db
Fra : Nederbasse

Dato : 13-10-03 21:29

Hej NG
Jeg skal måske til at lave en side hvor man kan tilmelde sig et nyhedsbrev
og sommetider skal der være en konkurrence.
Det hidtil været lavet i asp men pga. forskellige problemer med serveren har
jeg tænkt på at skifte til php/Mysql og her er problemet, dem som bruger
disse data er vant til at hente Access databasen og så bruge den, kan man
hente en mysql database eller dataene fra den på en måde så man kan arbejde
med den eller kan resultatet kun vises via web ?

Lars

Fra : Jacob Atzen

Dato : 13-10-03 21:54

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> writes:

> [...]
> hente en mysql database eller dataene fra den på en måde så man kan arbejde
> med den eller kan resultatet kun vises via web ?

mysqldump?

Umiddelbart kan du ikke lave en Access database med MySQL, da Access
ikke kun er en database, men også indeholder fremvisning, rapport
generering mv. Du kan godt dumpe dataene fra MySQL og importere dem i
Access, men så har du ikke rapporter og lign. med.

Prøv at beskrive dit problem lidt nærmere, så er det nemmere at komme
med forslag til løsninger.

- Jacob Atzen

Fra : Nederbasse

Dato : 13-10-03 22:06

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Access, men så har du ikke rapporter og lign. med.
>
> Prøv at beskrive dit problem lidt nærmere, så er det nemmere at komme

Det er ikke meningen at dataene skal i en Access db, dem der skal bruge
disse data plejer at åbner eller henter den nuværende database fra
Frontpage, det er en måde de kan bruge disse data fra Mysql jeg efterlyser.
Vi har talt om det før på jobbet og når jeg viser dem data hentet via en
webside mener de ikke de kan bruge dem.

Lars

Fra : Jacob Atzen

Dato : 13-10-03 22:16

> [...]

> efterlyser. Vi har talt om det før på jobbet og når jeg viser dem
> data hentet via en webside mener de ikke de kan bruge dem.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan man kan hente data fra en
database ind i Frontpage, da jeg hverken bruger Access eller
Frontpage. Så du bliver nok nødt til at uddybe problematikken lidt.

Hvilket format har dine data i databasen?

Hvilket format ønsker du at dataene skal have når du henter dem ud af
databasen?

- Jacob Atzen

Fra : Nederbasse

Dato : 13-10-03 22:52

> [...]
>
> Hvilket format har dine data i databasen?
>
> Hvilket format ønsker du at dataene skal have når du henter dem ud af

Jeg skal bruge et interface som kan bruges på en Windows pc og som henter
dataene fra en Mysql database d.v.s. dataene fra mysql databasen ikke skal
vises på en webside.
Der skal ikke bruges Frontpage og dataene er numere og tekst.

Lars

Fra : hoaX

Dato : 13-10-03 23:21

> dataene fra mysql databasen ikke skal vises på en webside.

Hvorfor ikke? Hvad er det dataene skal bruges til siden de ikke må være vist
på en webside? Det er jo let at formatere outputtet fra databasen

- hoaX
www.hoaxmusic.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 14-10-03 09:15

"hoaX" <pt5@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vist
| på en webside? Det er jo let at formatere outputtet fra databasen

Fx. fordi det er lidt svært at brevflette fra en webside når der skal sendes
1500-1800 nyhedsbreve

Lars

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-10-03 20:45

> [...]

> databasen ikke skal vises på en webside. Der skal ikke bruges
> Frontpage og dataene er numere og tekst.

Hvad så med at sparke dine data ud i en tekstfil?

- Jacob Atzen

Fra : Nederbasse

Dato : 14-10-03 21:27

> Hvad så med at sparke dine data ud i en tekstfil?
>
> --
> Med venlig hilsen
> - Jacob Atzen

Ja det kunne være en løsning, kan man få php til at generere en komma eller
tab separeret fil ud fra databasen ?

Lars

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-10-03 21:33

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> writes:

> Ja det kunne være en løsning, kan man få php til at generere en komma eller
> tab separeret fil ud fra databasen ?

Ja, det kan man godt. Men du skal jo have en måde at distribuere den
på. Så det nemmeste vil nok være at skrive en kommasepareret fil ud
som "hjemmeside".

- Jacob Atzen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-03 21:57

Den Mon, 13 Oct 2003 22:28:43 +0200. skrev Nederbasse:

> [...]
> mysql database eller dataene fra den på en måde så man kan arbejde med
> den eller kan resultatet kun vises via web ?
Jeg tror denne artikel, besvarer alle dine spørgsmål
http://www.devshed.com/Server_Side/MySQL/ODBC/print_html
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-10-03 06:34

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
arbejde
> med den eller kan resultatet kun vises via web ?

Som jeg forstår spørgsmålet mangler du blot en frontend til MySQL.
Prøv at hente:
http://efux.de/mysqlfront/MySQL-Front_2.5_Setup.exe

Den bruger jeg selv, og er meget tilfreds.

--
Benny