Hundegård????HJÆLP
Fra : Buru

Dato : 13-10-03 21:16

Hej
Jeg har en Grand Danois på snart 5 mdr. jeg har lavet en dejlig hundegård
til ham, med et rigeligt stort hundehus som er isoleret med 100 mm glasuld,
og derud over er der mindst 20 cm halm i bunden + tæpper som ahn kan putte
sig i. Hunden er så i denne her hunde gård når han skal være alene hjemme,
og ham er blevet trænet i det helt fra starten.
Grunden til at han skal være der er at vores tidligere hund ødelagde , når
den var alene, og så bliver man meget ked af have hund, så hellere han er
der og der er gensidigt glædeligt gensyn når man kommer hjem.

Idag da min kone kom hjem fra arbejde, lå der et brev i postkassen, fra en
eller anden , der skriver at nu har personen i timevis været vidne til hvor
ulykkelig vores hund er - denne person mener så aboslut ikke at det er en
måde at have hund på og vi burde fandme købe en hamster i stedet for. Og det
ser ud til at denne person ydermere har været inde i Hundegården hos ham,
for den ene slå på lågen var ikke lukket, og vi ved at de begge blev lukket
i morges.
Vi har jo selvfølgelig testes vores hund på hvordan han har det med at være
i gården, nogle af vores naboer siger " vi hører ham aldrig". og når vi selv
kommer hjem er der altid stille uanset om vi har været væk i lang eller kort
tid. Vi har prøvet mens vi begge lå syge at likke ham ude i gården mens vi
selv var hjemme og så lade ham være der hele dagen og sjovt nok han sagde
ikke en lyd hele dagen.

alternativet til hundegården er at han skal være nede i vores lille kælder
gang hvor der både er koldt og klamt - og det synes jeg sgu er synd - jeg
mener hunde har alt i alt bedst af at være ude- og han bliver jo lukket ud
af gården som det første når vi kommer hjem.

Der er flere ting der PIsser mig af i denne her sammen hæng - men at folk
lige frem tyer til ulovlig indtrængen og smider sedler i ens postkasse uden
at have nosser til at ved kende hvem de er, det synes jeg sgu er for meget -
hvad bliver det næste ? at min hund er væk når jeg kommer hjem imorgen
eller hvad.

Er der nogle der har prøvet nost tilsvarende eller bare har en holdning til
min lille beretnig fra det virkelig liv??

HIlsen en fortivlet - sur - ked af det
Hunde ejer

Fra : Leyna

Dato : 13-10-03 21:45

On Mon, 13 Oct 2003 22:15:43 +0200, "Buru"
<claus.saaby@nielsen.mail.dk> wrote:

>Er der nogle der har prøvet nost tilsvarende eller bare har en holdning til
>min lille beretnig fra det virkelig liv??

Vi har osse vores hunde i gården det meste af dagen. Der er endnu
intet hundehus, men det er planen at vi får et snart.
Vores to lab-x'er er glade for at være ude, men de kan da godt finde
på at gø. De "græder" dog ikke. De kan tumle lige så vildt som de
lyster, og de har naturligvis adgang til både vand og mad, så jeg kan
ærlig talt ikke se noget forkert i det.
Jeg ved ikke om det ville være anderledes hvis der kun er een hund,
for måske den kunne komme til at kede sig gevaldigt... på den anden
side... det kan den jo også indendørs!
Her har den også chancen for at gøre sig ren, når den trænger, og det
er ikke nødvandigt at den skal holde sig i timevis, fordi den ikke vil
gøre noget gris på gulvet.
Jeg tror, at den person der har skrevet sedlen, ikke helt er klar
over, hvad der egentlig sker med hunden, men har gjort det af
misforstået omsorg. Lidt ligesom når dyreværnsaktivister lukker dyr ud
af bure, for at de så dør af sult. Det er altså også noget af en
misforståelse imo.
Jeg synes, at det er fint, at du har sørget så godt for din hund!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-10-03 01:21

Mon, 13 Oct 2003 22:44:41 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>på at gø. De "græder" dog ikke. De kan tumle lige så vildt som de
>lyster, og de har naturligvis adgang til både vand og mad, så jeg kan

Nu er det jo desværre ikke alle, der har så stor en "hundegård",
som I har. Desuden er der stor forskel på lab/jagthunde og
deciderede selskabshunde. Godt nok er GD en stor hund, men ikke
desto mindre er det en selskabshund!
I denne forbindelse har jeg selvfølgelig min tidligere nabo
og hans stakkels hund i tankerne...

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk

Se de små nye papillon-babyer. De trives og vokser godt.
http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Leyna

Dato : 14-10-03 09:09

On Tue, 14 Oct 2003 02:20:51 +0200, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrote:

> [...]
>som I har. Desuden er der stor forskel på lab/jagthunde og
>deciderede selskabshunde. Godt nok er GD en stor hund, men ikke

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men uanset om det er den ene slags
hund eller den anden, så har den da større chancer for at aktivere sig
selv udendørs (uden at ødelægge noget) end den har indendørs. Og den
kan komme af med det den nu skal af med. Den får jo ikke mere selskab
af at være indenfor...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 15-10-03 11:33

Tue, 14 Oct 2003 10:09:25 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>selv udendørs (uden at ødelægge noget) end den har indendørs. Og den
>kan komme af med det den nu skal af med. Den får jo ikke mere selskab

Du skulle ta' at bese nogle hundegårde rundt omkring. Du finder næppe
nogen hundegård med træer, buske og hushjørner. Hvad mener du, hunden
skal aktivere sig med i en alm. hundegård?

Fra : Winther

Dato : 15-10-03 11:50

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Du skulle ta' at bese nogle hundegårde rundt omkring. Du finder næppe
> nogen hundegård med træer, buske og hushjørner. Hvad mener du, hunden
> skal aktivere sig med i en alm. hundegård?

Bortset fra at hærge, hvad mener du så en hund kan aktivere sig med inde når
den er alene som den ikke kan aktivere sig med ude?

Vh. Winther

Fra : x Vuf x

Dato : 15-10-03 22:50

Wed, 15 Oct 2003 12:49:35 +0200, Winther wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev...

>Bortset fra at hærge, hvad mener du så en hund kan aktivere sig med inde når
>den er alene som den ikke kan aktivere sig med ude?

Den skal trænes i at være alene hjemme, så den ikke raserer huset.
Ellers må man anskaffe en barnepige til den! *S*
De fleste hundegårde, jeg har set er totalt kedelige med et lille
stykke bart jord. OG som regel for små!

Fra : Winther

Dato : 16-10-03 16:55

> [...]
> Ellers må man anskaffe en barnepige til den! *S*
> De fleste hundegårde, jeg har set er totalt kedelige med et lille

Jeg gentager; Bortset fra at hærge, hvad mener du så en hund kan aktivere
sig med inde når
den er alene som den ikke kan aktivere sig med ude?

Seriøst Sonja, så vil jeg påstå at indenfor sover hunden mere, fordi den
r..keder sig....

Vh. Winther

Fra : Leyna

Dato : 15-10-03 19:46

On Wed, 15 Oct 2003 12:33:22 +0200, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrote:

>Du skulle ta' at bese nogle hundegårde rundt omkring. Du finder næppe
>nogen hundegård med træer, buske og hushjørner. Hvad mener du, hunden
>skal aktivere sig med i en alm. hundegård?

Nu regnede jeg faktisk med at vores hundegård var meget almindelig
omend måske lidt større end gennemsnittet, men ok, der er både træer
og buske.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Winther

Dato : 13-10-03 21:46

"Buru" <claus.saaby@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig i. Hunden er så i denne her hunde gård når han skal være alene hjemme,
> og ham er blevet trænet i det helt fra starten.

Hejsa

Hvis hunden ser ud til at befinde sig godt i hundegården så er det ikke
synd. Alternativet, vil jo ofte være ophold i en baggang, som om det skulle
være bedre.

Tag det ganske roligt, fordi en eller anden fjols uden hundeforstand lægger
et brev, det skal i bare ignorere. Det er sikkert en hundeejer hvis hund er
invaliderende overvægtig, for staklen må da ikke sulte, hvis hund ligger på
skødet det meste af tiden, som lige skal have glorien pudset.

Vh. Winther

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-10-03 23:29

Hejsa,

Først lige.. Det er en fin måde at have hund på, kender flere som har haft
hund i mere end 10 - 15 år & er udd. hunde trænere.. og de bruger alle
hundegård... MEN der er altid nogle uvidende fjolser som lige skal lufte
deres mening.. selv om de ikke fatter en brik af hvad der foregår...

...nårgh men..

....Min 9 mdr. gamle/unge GD går også hjemme når jeg er i skole.. og han
hyler for vildt hver gang en bil eller menneske kommer forbi..(Har jeg fået
at vide af flere af mine naboer).. Han har sin hundekurv, Kødben, lidt
godbidder.. Jeg når som regel kun lige ud i bilen, så hyler han som om vi
ikke har set hinanden i flere dage..!? Når jeg kommer hjem, når jeg lige at
slukke motoren i bilen, før jeg kan høre ham hyle inde bag døren..Forstår
bare ikke hvorfor de "savner" os sådan.. Hvis du finder en løsning må du
meget gerne dele den..
MVH.
DN

Fra : Jæger

Dato : 14-10-03 06:42

Glem brevet i gør det helt rigtige.
Poul

Fra : Ladycatwoman

Dato : 14-10-03 07:05

"Buru" <claus.saaby@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
> ser ud til at denne person ydermere har været inde i Hundegården hos ham,
> for den ene slå på lågen var ikke lukket, og vi ved at de begge blev

Hej Buru.

Sørg for at få en lås på den hundegår. Nu kan jeg jo ikke se, hvor den
ligger i forhold til vejen, men jeg ville ikke stole på hverken naboernes
unger eller naboerne for den sags skyld. Man ved aldrig, hvem der kan finde
på at lukke hunden ud eller gå ind til den.
Det er lidt bøvlet med en lås, men hellere det end at hunden løber væk.

Bortset fra det synes jeg også, at I gør det rigtige. Det kan kun være mere
spændende for vappen at være ude end inde.
Den skal selvfølgelig ikke genere naboerne med gøen m.v. men det lyder
heller ikke til at være tilfældet.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Lou

Dato : 14-10-03 10:30

"Buru" <claus.saaby@nielsen.mail.dk> wrote in message news:<3f8b08d6$0$9809$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> min lille beretnig fra det virkelig liv??
>
> HIlsen en fortivlet - sur - ked af det
> Hunde ejer

Hej...

Ja da !!! sådanne historier er der sikkert mange af. Mine forældre
havde en blandings hund m tyk pels, som kun ville være ude ( ikke om
natten ) både når det regnede og sneede! han hylede og klynkede når
de syntes at vejret var for dårligt til at være ude - han VILLE ud!
det kom han så....Der var der også flere anonyme det faldt for
brystet...dyreplageri! det blev til flere breve med brok over både det
ene og det andet. Sdanne mennesker er der bare ikke noget at gøre ved,
de ved ikke bedre og de er jo desuden også hykleriske når de ikke tør
stå ved deres meninger!
Jeg syntes det er ubehageligt at de går in til din hund, når du ikke
er hjemmme.
mmmvh
Lou

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 14-10-03 17:21

Hej !
Stop du bare med at være fortvivlet, og skynd dig at få en lås på den
hundegård, så der ikke render fremmede mennesker ind til din hund!!
Jeg har selv min hund i hundegård, og hvor er det dog dejligt at vide, at
man ikke kommer hjem til et raseret hus !
Vores hund har været i hundegård siden hun var 10 uger, i starten brød hun
sig ikke meget om det, men nu er hun så glad for den, at går vi i haven,
sætter hun sig tit derind, når døren er åben, og i følge naboerne hører de
hende kun, hvis hun f.eks. er travlt optaget af, at fange sin hale !!
Vi har prøvet at "få ondt" af vores hund, f.eks. i vinter, da der var stærk
frost. Så lod vi hunden være inde, men 4. dag var det MEGET tydeligt at se
på køkkenet at hun havde kedet sig, og i modsætning til hundegården er der
regler for, hvordan man må opføre sig indenfor !!
Det eneste tidspunkt vi ellers lader hende være inde, er hvis vi ikke er
hjemme om aftenen, og når vi kommer hjem, får vi en endnu større velkomst
end hvis hun har været ude, så det er helt klart, at hun keder sig bravt når
hun er indendørs.
Så ignorer den idiot, som ikke engang tør stå frem med navn, og behold din
hund i hundegården
Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-10-03 20:28

Hej du,

"Buru" <claus.saaby@nielsen.mail.dk> wrote in

> Er der nogle der har prøvet nost tilsvarende eller bare har en holdning
> til min lille beretnig fra det virkelig liv??

Det er da helt klart den har det bedre der end at være lukket inde.

Det er måske nok noget mere med at en eller anden ikke forstår noget som
helst - og misforstået syntes det er synd for hunden at den virkelig skal
være derude i sine fine gård og hønsehus i den friske luft hele dagen.

Og måske er det mere GD'ens måde at være på. Vores - vi har en Grand Donois
tæve sammen med en lab/collie blanding og hun er ekstrem god til at være
"ulykkelig" og beklager set ret nemt over ingenting. Fx hvis jeg er hjemme
og mindre bedre halvdel kører, kan hun stå og småpive ude i gangen i halve
timer bare af den grund. Samtidig er hun ekstra vagtsom hvis en af os ikke
er hjemme - "passer på".

SÅ det kan da godt være han har været ked en dag. På samme måde som vores
kan være. Til gengæld kan de jo sagtens være alene hjemme uden at vi er her,
uden at splitte tingene ad. Så det andet er nok mere "spil for galleriet".

Og prøv at forestille dig hvis den der nu har skrevet det brev har siddet
uden for hundegården og set på hunden, så han kunne se det. Jammen så skal
den da reagere på en eller anden måde. Det er da så kun hundens natur hvis
man har været inde og kæle med den og så gået igen, så bliver de da lidt
trist til mode, specielt hvis man gør et stort nummer ud af at man går.

Tag det roligt... Det er da den perfekt måde at være "alene hjemme" på for
en hund, mulighed for at komme ud til alle mulige dufte og i det hele taget
se hvad der foregår.

Og hvem der så har smidt det brev - det er da for latterlig en måde at
opføre sige på. I kan jo i princippet melde det til politiet (ulovlig
indtrængen) - men det er nok begrænset hvad de kan gøre. Jeg ville købe mig
en hængelås.

Folk er nogengange nogen fjolser!!

** Lars