animation projekt
Fra : Alex Volkov

Dato : 14-10-03 05:24

Jeg har gang i følgende projekt: Animation/kult tegnefilm lavet i Flash MX

Jeg synes:
at Simpsons, South Park og de andre serier med typisk amerikansk humor er
forældet. Det er bare ikke cool mere. Folk trænger til noget nyt og jeg vil
give dem det! Derfor opsøger jeg alt hjælp jeg kan få, så jeg nemmere kan
afslutte dette projekt og komme videre med at lave flere afsnit. Måske tager
I mig ikke seriøst eller tænker skeptisk - "tsk... drøm videre, tossede
bonderøv", men jeg er selv meget seriøs og vil fortsætte imod målet, indtil
jeg har opnået det.

Jeg har:
tegnestilen, alle ideerne, karakterer, lavet en del til at vise hvordan
projektet ser ud (er bare for paranoid til at vise det, for der er noget der
siger mig at nogen vil "stjæle" ideen, lave videre på den, og blive
succesfuld. Selv om jeg ved at der næsten er ingen der kan tage initiativet
til at gøre det.)

Jeg vil:
have hjælp - fx med gode råd. det kan også være gode råd med patent osv. med
hvor meget det koster hvad er smartest osv osv. (Se spørgsmål længere nede)

Jeg søger:
bl.a. flere loyale, kreative og initiativrige medlemer der vil være med til
at realisere denne drøm og være en del af denne fremtid. Nogle af kravene
skal helst opfyldes - du er over 18, du skal bo i Kbh., du skal kunne
Macromedia Flash MX, du er fuld af ideer og lyst til at skabe enestående
unikke scener der får folk til at urinere af grin, du skal filosofere og
fantasere en del, skal være god til engelsk/amerikansk

Spørgsmål:
*findes der andre animations programmer der er værd at bruge?
*hvor meget ville det koste at tage patent på tegnestilen/ideen og er det
smart at tage patent?

Kontakt:
Mit ICQ nummer er - 137536534, mIRC kanal - #paladinprojekt på QuakeNet,
email - alexvolkov@ofir.dk
Mobil nummer: 26 36 61 82

Mit nick er Aleque

Håber at høre fra jer!

MvH

-Aleque

Fra : Jane

Dato : 14-10-03 15:59

Alex Volkov skrev i

> Jeg har gang i følgende projekt: Animation/kult tegnefilm lavet i
> Flash MX

Det lyder spændende. Personligt er jeg ikke vild med Flash
og har det ikke på maskinen men jeg er sikker på du kan
finde et publikum når den tid kommer.

> bl.a. flere loyale, kreative og initiativrige medlemer der vil være
> med til at realisere denne drøm og være en del af denne fremtid. Nogle

Det lyder som en stillingsannonce, og derfor vil jeg anbefale dig
at kigge på dk.opslag.stillinger - eventuelt kunne du også tage
et kig i dk.edb.internet.webdesign.flash og headhunte en du syntes
lød til at være god til det med flash?

> *hvor meget ville det koste at tage patent på tegnestilen/ideen og er
> det smart at tage patent?

De ved sikkert noget om det med patenter i dk.videnskab.jura

Jane

Fra : Trinita

Dato : 14-10-03 23:02

> [...]
> *findes der andre animations programmer der er værd at bruge?
> *hvor meget ville det koste at tage patent på tegnestilen/ideen og er det

Hej
Det er meget dyrt at tage patent på noget hvis det skal være world wide. Du
kan desuden heller ikke tage patent på din ide når du har fortalt folk om
det, hvis altså dem der skal give dig patent på din ide finder ud af at du
har fortalt din ide til andre....ikke engang din kæreste eller mor må få det
af vide.
Du kan evt. kigge lidt på http://www.virksomhedsguiden.dk/
VH lisbeth

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 21-11-03 22:37

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fortalt din ide til andre....ikke engang din kæreste eller mor må få

Du behøves heller ikke tage et patent. Der er noget som hedder kunstnerisk
ophavsret, og under den er hele din "tegnefilm" og alle figurerne. Ang.
tegnestilen, så tror jeg det er svære, men find på et navn til den, og lad
folk bruge den. Og et eller andet sted er det vel lidt federe at være
ophavsmand til en tegnestil som mange bruger, end have eneret på en stil som
kun du bruger.

Mvh. Glenn