Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Google Toolbar
Fra : MD

Dato : 13-10-03 19:48

Hej NG.

Jeg har på min egen maskine installeret Google Toolbar for noget tid siden,
efter et tip i denne nyhedsgruppe - mener jeg det var?

Den fungerer rigtig rigtig godt, specielt er jeg glad for
Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???

Er der forskellige udgaver?

MVH MD

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 13-10-03 19:58

> [...]
> Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
> på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???

Jeg mener ikke pop-up stopperen er med i den danske udgave.

Henrik

Fra : Britt Malka

Dato : 13-10-03 21:35

On Mon, 13 Oct 2003 20:57:47 +0200, "Henrik Bøggild"
<slettes-hboggild@yahoo.dk> wrote:

>Jeg mener ikke pop-up stopperen er med i den danske udgave.

Nej, du har ret. Jeg checkede lige den engelske (og franske) udgave,
og der er flere funktioner i end i den danske.
--
Britt Malka
Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Britt Malka

Dato : 13-10-03 21:13

On Mon, 13 Oct 2003 20:48:27 +0200, "MD"
<dalmose"fjerndette"@idraet.dk> wrote:

>Den fungerer rigtig rigtig godt, specielt er jeg glad for
>Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
>på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???

Jeg kan hverken se nogen "Blocked"-funktion på den nye eller den gamle
version af Googles toolbar, men derimod har AltaVistas en pop-op
stopper. Er det den, du tænker på?

Fra : S

Dato : 13-10-03 21:31

MD skrev news:bmes14$2dfu$1@news.cybercity.dk
> [...]
> Blocked-funktionen. Jeg har nu et par gange prøvet at installere toolbaren
> på min kærestes bærbare, men der er Blocked-funktionen ikke med...???

Ja. En UK http://toolbar.google.com og en DK
http://toolbar.google.com/intl/da/ Den danske udgave har ikke popopstopper.
Begge dele virker dog kun med IE

--
Det er gratis - http://gratis.spontek.dk
Danske feeds - http://rss.spontek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-10-03 22:38

S skrev:

> Ja. En UK http://toolbar.google.com og en DK
> http://toolbar.google.com/intl/da/ Den danske udgave har ikke
> popopstopper.

Der er flere punkter der ikke er med i den danske udgave. Det hele
står på hjemmesiden: <http://toolbar.google.com/>.

> Begge dele virker dog kun med IE

....som vel efterhånden også er den eneste nyere browser der ikke
har indbygget pop op-stopper fra start.

Der findes i øvrigt en glimrende portering af Googles toolbar til
Mozilla: <http://googlebar.mozdev.org>. Googlebar er bygget op fra
bunden og har således ikke noget med firmaet Google at gøre, men
den fungerer ganske glimrende.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : S

Dato : 14-10-03 00:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev
> ...som vel efterhånden også er den eneste nyere browser der ikke
> har indbygget pop op-stopper fra start.

Ja stakkels de mennesker som bruger IE. At der ikke er popop-stopper passer
jo meget godt til IE og M$. Det er vist også det eneste firma som lever med
at have et produkt på markedet med hele 31 sikkerhedshuller som ikke er
lukkede. Det er så slemt at brugerne burde gribe ind.

> [...]
> Mozilla: <http://googlebar.mozdev.org>. Googlebar er bygget op fra
> bunden og har således ikke noget med firmaet Google at gøre, men

Jeg er ikke vild med den, men jeg lever også ganske fint uden Googlebaren.
Jeg kan godt skrive "google.dk" i adresse linien de 10-20 gange om ugen jeg
skal ind på siden... eller lave et bogmærke hvis jeg engang for brug for at
søge med google

Fra : Janus Høi

Dato : 14-10-03 08:01

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at have et produkt på markedet med hele 31 sikkerhedshuller som ikke er
> lukkede. Det er så slemt at brugerne burde gribe ind.

Hvis du mener, det er så slemt med MicroSoft, hvorfor begynder du så ikke
selv at gøre noget ved det?
Du bruger da selv Outlook Express.
--
Janus
Som er godt tilfreds med MS.

Fra : Britt Malka

Dato : 13-10-03 23:58

On Mon, 13 Oct 2003 22:31:11 +0200, "S" <ugyldig@spammail.indvalid>
wrote:

>Begge dele virker dog kun med IE

Ja, og Avant Browser.

Heldigvis overvejer de at lave deres Googlebar til flere browsere.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-10-03 00:15

news@foxladi.com (Britt Malka) posting:

>Ja, og Avant Browser.

Som bare er en skal til IE.

>Heldigvis overvejer de at lave deres Googlebar til flere browsere.

Jeg kan nu ikke umiddelbart se, jeg skulle få det store ud af det i
Opera

- Search the web with Google from any site
Kan man allerede (ikke begrænset til Google): "g ting" i adr.linjen.

- New! Eliminate pop-up ads
Ja.

- New! Fill in forms with one click **
Ja.

- New! Link a weblog to the page you're visiting *
En slags notat til websider? Ja, også i Opera.

- New! Restrict your search to pages located in a specific country *
- Search just within the pages of a site
Ja, den kunne gøres bedre i Opera.

- Highlight search terms on a page
Overlever uden

- Customize the layout of your toolbar

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : MD

Dato : 14-10-03 06:28

Tak for det - MVH MD

Fra : Britt Malka

Dato : 14-10-03 23:40

On Tue, 14 Oct 2003 01:14:54 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>Som bare er en skal til IE.

Ah, mere end det. Det er en væsentlig forbedring. Bl.a. har de
mulighed for flere startsider, der er faneblade i, man kan klikke på
en ny tom side m.m.

>Jeg kan nu ikke umiddelbart se, jeg skulle få det store ud af det i
>Opera

Næh, ikke det store måske, men jeg kunne fx godt tænke mig Page RAnk,
Page Info og muligheden for at klikke på Blogger.

>- Search the web with Google from any site
>Kan man allerede (ikke begrænset til Google): "g ting" i adr.linjen.

Ja, den er genial.

>- New! Link a weblog to the page you're visiting *
>En slags notat til websider? Ja, også i Opera.

Til blogger? Den har jeg ikke opdaget. Hvor er den henne?

>- New! Restrict your search to pages located in a specific country *

Hvilket ikke virker i Google. Når jeg vælger danske sider på en eller
anden søgning, så får jeg tyske, tjekkiske og alt muligt.

>- Search just within the pages of a site
>Ja, den kunne gøres bedre i Opera.

Nå, den synes jeg nu er udmærket - forstørrelsesglasset.

>- Highlight search terms on a page
>Overlever uden

Ja, men den er smart.

>- Customize the layout of your toolbar

Ja

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-10-03 13:02

news@foxladi.com (Britt Malka) posting:

>Ah, mere end det. Det er en væsentlig forbedring. Bl.a. har de

Uden IE, så er Avant intet. Du kan ikke køre Avant uden du har IE.

>Til blogger? Den har jeg ikke opdaget. Hvor er den henne?

Det er nok ikke det samme, så. Du har en notatfunktion i
kviklisten..

Fra : Britt Malka

Dato : 15-10-03 19:36

On Wed, 15 Oct 2003 14:02:26 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>Uden IE, så er Avant intet. Du kan ikke køre Avant uden du har IE.

Nej, desværre, det er jeg godt klar over, men jeg synes stadig, at den
er mere end en skal, og jeg mener helt bestemt, at den er en væsentlig
forbedring.

>Det er nok ikke det samme, så. Du har en notatfunktion i
>kviklisten..

Nej, det er ikke det samme.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 09:23

S skrev:

> Jeg er ikke vild med den, men jeg lever også ganske fint uden
> Googlebaren. Jeg kan godt skrive "google.dk" i adresse linien
> de 10-20 gange om ugen jeg skal ind på siden...

Jeg vil nødig undvære den. Simple google-søgninger kan selvfølgelig
også bare udføres fra adresselinjen (hvis man har sat Google som
default søgemaskine), men Googlebar tilbyder en del mere. Her er de
funktioner jeg benytter mest:

- direkte adgang til specialsøgninger (fx Site Search, Google
Groups og "I'm feeling lucky")

- valgfri farvemarkering af søgeord

- søgeknapper til at finde de ord man har søgt på

- navigationsknapper til at bladre mellem søgeresultater (samt
"tilbage til søgeresultat"-knap)

- "Parent"-knap (gå ét eller flere kataloger op)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-03 09:47

Britt Malka skrev:

> Nå, den synes jeg nu er udmærket - forstørrelsesglasset.

Forveksler du "Find in page" og "Site Search"?

Førstnævnte (der findes i Opera) finder ord på den side der vises.
Den anden søger - fx via Google - efter ord på det aktuelle site
(fx som her:
<http://www.google.dk/search?q=site:usenet.dk+styregruppen>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 15-10-03 19:34

On Wed, 15 Oct 2003 10:46:58 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Forveksler du "Find in page" og "Site Search"?

Jo, lige præcis. Jeg var ikke opmærksom på forskellen. Ja, du har ret.
Her er Opera ikke lige så god som Googlebar.