Lagermider allergi
Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 13-10-03 19:09

Hej alle sammen

Vores 14 månder gammel Westi, har lige fået konstateret at hun er erlergisk
over for lagermider, og kun lagermider....

Jeg vil gerne høre om der er nogen i gruppen som har et ligende tilfælde. Og
om der er nogen som eventuel har opskriften på deres egen foder til sådan en
størelse.

Chillie vejer ca 6,5 - 7 kg

Hvilke vitaminer og minaraler ( navnet på produkt ) tilføjer i, den
hjemmelavet fodre????

Jeg ved godt at jeg kan få en kostplan hos dyrlægen, hvilket jeg også har.
Men jeg vil gerne havde noget fra nogen, som har en erfaring med den daglig
omgang, af sådan en sammensætning....

Efter en lang snak med dyrlægen, er jeg godt klar over at hun kan blive
vacineret for denne allergi. Men jeg har desvære ikke pengene i øjebikket
til sådan en behandling..... Og de som har prøvet det, ved sikkert i hvilket
en prisklasse, jeg snakker om...

På forhånd tak for jeres svar

Ditte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-10-03 13:07

"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vacineret for denne allergi. Men jeg har desvære ikke pengene i øjebikket
> til sådan en behandling..... Og de som har prøvet det, ved sikkert i

Hej Ditte

Det lyder da som, nu når det er konstateret, at hunden har allergi, at det
dyre er overstået. Vaccinen er da vist ikke så dyr, og sprøjterne koster
heller ikke en formue. Men selvfølgelig skal du selv give hunden
vaccinationerne. Ellers bliver det dyrt, hvis du skal have dyrlægen til
det, det vil jo koste en konsultation hver måned, samt injektionen.
Lagermider findes jo fortrinsvis i tørfoder, hvordan det ser ud med dåsemad,
ved jeg ikke, men hvis ikke du vil vaccinere, så undgå alt langtidsholdbart
eller langtids opbevarede foderemner. Men jeg ville nu vaccinere, for på
den måde opbygger hunden selv et forsvar mod allergien. Vælger du at undgå
lagermiderne, er den sandsynligvis livsvarig. Til gengæld vil jeg anbefale,
at starte med små doser, og hæve dem, hvis man kan se de er for små. Så man
undgår, at komme derhen, hvor hunden faktisk får en overdosis. Hellere lidt
for lavt, end lidt for højt. Man kan give lidt mere, men man kan ikke tage
noget tilbage, og for meget, er efter min erfaring værre end for lidt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 14-10-03 14:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:3f8be7bd$0$27448

> [...]
> vaccinationerne. Ellers bliver det dyrt, hvis du skal have dyrlægen til
> det, det vil jo koste en konsultation hver måned, samt injektionen.

Findes der dyrlæger som lader kunderne selv stikke? Jeg havde ikke indtryk
af, at de afgav den indtægtskilde...

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-10-03 17:23

> Findes der dyrlæger som lader kunderne selv stikke? Jeg havde ikke indtryk
> af, at de afgav den indtægtskilde...
>
> :Pia

Hej Pia

Ja det er man nødt til, ellers så koster det jo omkring Kr 600,- pr md, at
have en allergihund. Så bliver det i sandhed en dyr hund at holde i live

M.V.H......Benny..

Fra : Pia J

Dato : 14-10-03 20:35

> Ja det er man nødt til, ellers så koster det jo omkring Kr 600,- pr md, at
> have en allergihund. Så bliver det i sandhed en dyr hund at holde i live

Det er vi helt enige om - jeg ved bare ikke hvor jeg finder en dyrlæge der
er med på ideen. Og jeg tvivler på det kan købes i håndkøb.

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-10-03 00:01

> Det er vi helt enige om - jeg ved bare ikke hvor jeg finder en dyrlæge der
> er med på ideen. Og jeg tvivler på det kan købes i håndkøb.
>
> :Pia

Hej Pia

Så er jeg måske heldig, for det var da dyrlægen selv der foreslog det. Nu
har jeg da selv gjort det i et års tid. Vaccinen leveres selvfølgelig fra
dyrlægen og vi taler da sammen, hvis der er noget at melde. Normalt vil jeg
anbefale, at man ser om der er en dyrlæge med speciale i den slags i ens
lokal område. Hvis ens dyrlæge ikke har nogen erfaring på det felt, kan det
meget nemt blive et meget dyrt bekendtskab, men det havde du jo allerede
regnet ud.

M.V.H......Benny..