Underlige løbetider
Fra : Louise Viborg

Dato : 13-10-03 18:24

Min dejlige "lille" BlueBell (norsk skovkat, s'følig : ), er blevet en
stor og voksen pige lige pludselig : Hun bliver 11 mdr om en uge.
Da hun var 8 mdr gammel, fik hun sin første løbetid. Den var lidt
larmende, synes jeg : Derefter holdt hun en lang pause og gik først i
løb igen d. 27/9, altså da var hun 10 mdr. Men under den løbetid sagde
hun ikke rigtig noget. Hun var bare meget kælen og hvis man nussede
hende ved halen lagde hun den til side. Dette er for mig et sikkert
tegn på løbetid, eller hvad...? Her i weekenden er hun så gået i
løbetid igen. Altså to uger efter den sidste, men igen er det kun
fordi hun er meget kælen og lægger halen til side når jeg nusse hende.
Og vores hankastrat siger også at hun dufter meget godt : Hun går ikke
og synger osv som de plejer, men hun snakker en del med os :
Men jeg er lidt tvivl om det er "rigtige" løbetider, eller hvad det
er. Grunden til at det er så vigtigt for mig er, at hun skal til
parring i november/december, så jeg vil gerne lige have styr på hendes
løbetider først.
Håber der er nogen der kan forstå noget af det her forvirrende noget
*G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : Tournesol

Dato : 13-10-03 19:06

hej

> Håber der er nogen der kan forstå noget af det her forvirrende noget
> *G*

Begge mine piger gør præsis det samme, de er total lydløse i deres løbetid,
både godt og skidt
Amerine kan man overhovdet ikke se på at hun er i løbe, det eneste fingerpeg
jeg får er hun strinter .
Yellow er også tæt på umulig at holde øje med, her er det kun cæsar der
fortælle mig at hun dufter godt .

Igen af dem er mere kælen end de plejer når de er i løb, igen af dem ændre
adfærd.

Jeg har prøvet den med at nusser over haleroden, men hvis det skulle være
rigtigt så skulle de være i løb hele tiden.

Så Amrine får meget snart p-piller, så ikke hun går i løb mens nu har
killinger, og yellow får p-piller når hun har fået sit første kuld
killinger, for ellers er det helt umuligt at styre.

Amerine var til parring, og vi var nødtil at parkere henne sammen med hannen
i langtid, (syntes jeg >snøft<) før hun blev parret ,selv opdrætteren som e
r erfaren ,havde meget svært ved at se hvornår hun kom i løb, meeen det
lykkedes

jeg ved ikke om du kan bruge det til noget

Katte knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-10-03 20:26

Hej Henriette!
Er det hele året de har e løbetider? For Vianna har normalt kraftige
løbetider, men hendes er også emget svage lige i øjeblikket. Hun
plejer at stoppe med sine løbetider her om vinteren, så jeg vil ikke
sætte hende på p-piller før til foråret når hun begynder igen.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-10-03 21:57

Louise Viborg wrote:
> [...]
> plejer at stoppe med sine løbetider her om vinteren, så jeg vil ikke
> sætte hende på p-piller før til foråret når hun begynder igen.

Linda plejer at have ret kraftige løbetider, især om foråret og sommeren...
i år faldt hendes sidste "vilde" (genkendelige) løbetid således allerede
tidligt i august, og vi har ikke hørt noget til hende siden......
nu er sagen så den at hun ikke mindre end 3 gange har været stukket af, og
hun på det sidste er blevet kuglerund om maven (ikke stor-rund, bare
"fast"-rund)...... jeg _tror_ ikke hun kan være blevet parret (da hun hver
eneste gang har opholdt sig lige i nærheden, og enten været på trappen eller
i vores kælder og aldrig har været ude ret længe af gangen), men nu når jeg
mærker hendes faste runde mave, kan jeg godt blive lidt i tvivl.......
jeg har ikke observeret en eneste løbetid de sidste måneder.... men KAN hun
virkelig stadig komme i løbetid, men blot være så meget mere afdæmpet??
desuden har sweety heller ikke vist antegn til at hun skulle være i løb (han
plejer at være en ret god indikator), og hvis svaret er ja, KAN en kuglerund
mave være første indikator på en eventuel graviditet?

og lige for en god ordens skyld...... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP*GGGG*

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.