http://www.tele2asdl.dk
Fra : Claus O

Dato : 13-10-03 08:56

Er der ikke flere her i gruppen som Det Ringe Teleselskab truer med
både 500 kr. bøde og 6 måneders abb. selvom Det Ringe Teleselskab ikke
har leveret aftalte produkt? Da kik her: http://www.tele2asdl.dk/

Fra : FB

Dato : 13-10-03 09:08

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Er der ikke flere her i gruppen som Det Ringe Teleselskab truer med
> både 500 kr. bøde og 6 måneders abb. selvom Det Ringe Teleselskab ikke
> har leveret aftalte produkt? Da kik her: http://www.tele2asdl.dk/

Hehe grinern. Ret dobbeltmoralsk; "Vrææl vrææl Tele2 kræver penge af mig",
samtidig bruger han penge på webhotel og domæne.. (manden bag siden vel og
mærke)

Fra : Claus O

Dato : 13-10-03 09:24

"FB" <not@validemail.dot> wrote

> Hehe grinern. Ret dobbeltmoralsk; "Vrææl vrææl Tele2 kræver penge af mig",
> samtidig bruger han penge på webhotel og domæne.. (manden bag siden vel og
> mærke)

Nå er det "hehe grinern" at kæmpe for sin "sag".......
Engang købte Morten Kjær N. gamlegnavnemaend.dk + site fordi
han syntes alle ville have alt gratis i webhotelbranchen.
Hvad siger din moral om det stunt?

Fra : FB

Dato : 13-10-03 12:13

> Nå er det "hehe grinern" at kæmpe for sin "sag".......

Ja. Meget grinern. Hvis han ikke får det produkt han betaler for, så er han
ikke forpligtet til at blive eller betale 500kr. for at smutte. Tele2 har
brudt aftalen, fat telefonen, ring til dem og sig farvel.

Men næ nej, det er jo meget nemmere at betale penge for et webhotel og
domæne og skrive der uden at komme videre.
Det er det jeg kalder for en skovl, eller også har han bare for mange penge,
og mangler en god grund til at lave en hjemmeside på.

> Engang købte Morten Kjær N. gamlegnavnemaend.dk + site fordi
> han syntes alle ville have alt gratis i webhotelbranchen.
> Hvad siger din moral om det stunt?

Jeg har ingen søvn fået i nat og kan mærkes derefter. Jeg må melde pas her,
kender ikke Morten eller siden, eller dit spørgsmål for den sags skyld.

Fortsat god dag.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-10-03 12:19

FB wrote:
> Jeg har ingen søvn fået i nat og kan mærkes derefter. Jeg må melde pas her,
> kender ikke Morten eller siden, eller dit spørgsmål for den sags skyld.

Den var i sin tid en lettere ironisk holdningstilkendgivelse til at folk blot
for enhver pris ville have alting så billigt som muligt, uden tanke for
det produkt de købte.
Det var vi nogle enkelt som opponerede imod, som de gamle gnavne mænd vi nu
engang var.

Hvad relevans det har til Jesper her og hans kamp for en sag som han tro på
har jeg svært ved at se, men det kan Claus formodentlig uddybe.

Jesper føler sig forurettet, og vil ytre sig herom, omend jeg ikke selv
bryder mig om metoden, så kan jeg fint forstå hans bevæge grunde, og
tror at sagen egentlig ikke handler om penge, men om princip.
(Han skulle så overveje i sin pressemeddelelse ikke at starte alle 4 afsnit
med sit eget navn, plus indledningen).

--
Morten!

Fra : Claus O

Dato : 13-10-03 15:00

"FB" <not@validemail.dot> wrote

> Tele2 har brudt aftalen, fat telefonen, ring til dem og sig farvel.

> Men næ nej, det er jo meget nemmere at betale penge for et webhotel og

Nej det nemmeste er, det er dig der får ret, men det sker vel ikke altid
eller gør det?

Fra : FB

Dato : 13-10-03 15:10

> Nej det nemmeste er, det er dig der får ret, men det sker vel ikke altid
> eller gør det?

Jeg kan ikke se problemet overhovedet for Jesper Rud.
Hvis han vil væk fra Tele2 så er det da bare at slå i bordet.

Selvfølgelig skal han ikke betale og det må være en fejl at Tele2 kræver de
penge.
Tele2 kender lovgivningen så Jesper må ikke have gjort dem klar på, at de
ikke kan kræve de penge af ham.

Længere er den ikke, og jeg forstår slet ikke hvorfor han spørger i jura
gruppen. Han får fuld opbakning.
Det er bare at bede om at snakke med en chef eller en der har noget at sige
i firmaet og forklarer ham/hende sagen.

Jeg har ikke læst hele hans side og det agter jeg bestemt heller ikke at
gøre.
Jeg er sikker på at Jesper ikke har gjort det rigtige, nu at starte en krig
er endnu dummere.

Mvh
Stig

Fra : Claus O

Dato : 13-10-03 15:29

"FB" <not@validemail.dot> wrote

> Det er bare at bede om at snakke med en chef eller en der har noget at sige

BARE !!!!
Har du mon nogensinde talt med Tele2?
eller en chef hos Tele2?
eller nogen der havde noget at sige hos Tele2?

> Jeg er sikker på at Jesper ikke har gjort det rigtige, nu at starte en krig
> er endnu dummere.

Krig?
Jeg læser det kun som "hvad man kan komme ud for" såfremt man er så dum
(som jeg selv) at blive kunde hos Tele2..........

Fra : FB

Dato : 13-10-03 15:36

> BARE !!!!

Ja bare! Det lyder som om du er Jesper..!

> Har du mon nogensinde talt med Tele2?

Ja.

> eller en chef hos Tele2?

Også det, eller en afdelingsleder, de har jo mange navne..

> eller nogen der havde noget at sige hos Tele2?

Se ovenstående..

> Krig?
> Jeg læser det kun som "hvad man kan komme ud for" såfremt man er så dum
> (som jeg selv) at blive kunde hos Tele2..........

Det er krig. Han laver et opgør mod Tele2 istedetfor at sige farvel til
Tele2 og få sig en anden udbyder.

Jeg skrev bare, fordi det er så nemt som at udtale de 4 bogstaver.

Så længe han ikke har snakket med en afdelingschef, chef-et-eller fra Tele2
og forklaret vedkommen på en ordenlig måde, hvordan det hele hænger sammen,
har jeg intet tilovers til denne Jesper.

Hør nu på det her Claus: Når Tele2 ikke har overholdt deres side af aftalen
er denne ugyldig.
Der! Så let er det.

Mvh
Stig

Fra : Claus O

Dato : 13-10-03 16:07

"FB" <not@validemail.dot> wrote

> Hør nu på det her Claus: Når Tele2 ikke har overholdt deres side af aftalen
> er denne ugyldig.
> Der! Så let er det.

Du har ret, så lad os håbe for Jesper de torske dumme tele2 adm.folk
også snart indser det ellers kan han jo bare hyre dig til at fortælle dem det,
så er der jo ikke længere noget problem.

Fra : FB

Dato : 13-10-03 16:33

> [...]
det,
> så er der jo ikke længere noget problem.

Du får de sidste ord.. Ikke de kønneste, men du får dem.

Fra : rackbox

Dato : 20-10-03 21:21

"FB" <not@validemail.dot> wrote in

> [...]
>
> Ja bare! Det lyder som om du er Jesper..!

> Ja.

> Også det, eller en afdelingsleder, de har jo mange navne..

Humm.. Hvordan kom du i kontakt med en af cheferne? Jeg har nu prøvet
siden august - og de har end ikke besvaret mine emails... Kundeservice
bliver ved med at være bremseklodsen..

Fra : sidf sdf

Dato : 21-10-03 10:26

Jeg må sige at jeg beundrer det iniativ som Jesper har startet.

Faktisk har undertegnede været ude for det samme + lidt mere til.

Og hvis i ville åbne øjnene, så kunne hele sagsforløbet skæres ud i
mindre bidder til en artikel, som faktisk viser at Tele2 er i
defensiven.

Jeg kender systemet indefra som tidligere vikar og kan derfor godt
nikke genkendende til nogen af de ting, som her kommer frem.

Samtidig har jeg selv oplevet det på krop og sjæl da jeg var så naiv
at skifte mit velfungerende TDC Netexpress abb. ud med et Tele2 abb.,
som desværre ikke levede op tril hvad man kunne forvente.

Jeg vil gerne bringe fokus på Tele2's forretningsmetoder, så hvis en
af jer sidder inde med en interessant historie, så vi kan få stoppet
deres måde at behandle nogle kunder på er i mere end velkomne.

Det kan ikke siges mere klart end i denne artikel, men gør jer selv
den tjeneste at i læser det hele igennem inden i udtaler jer :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=734

mvh

MJ

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-10-03 22:04

FB wrote:

> Jeg kan ikke se problemet overhovedet for Jesper Rud.
> Hvis han vil væk fra Tele2 så er det da bare at slå i bordet.

Så har du heller ikke læst at Tele2 sidder fast på hans telefonlinie, så
han ikke kan få ADSL hos andre udbydere ? Og at han er afhængig af en
ADSL linie til arbejdet.
Han har ringet til dem hundredevis af gange, hvordan vil du have at
han skal slå i bordet ?

Martin.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-10-03 22:07

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> skrev i en meddelelse
> Så har du heller ikke læst at Tele2 sidder fast på hans telefonlinie

Det kan de ikke

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-10-03 12:04

> [...]

> at han er afhængig af en ADSL linie til arbejdet.
> Han har ringet til dem hundredevis af gange, hvordan vil du

Han har hverken læst eller fattet noget som helst!

Det svarer nogenlunde til at han køber en defekt redningsvest,
tager ud og sejler på det åbne hav, falder i vandet - og herefter
alene det store ocean ringer (fra sin af en eller anden grund
stadig tørre mobiltlf) til sælgeren af vesten og fortæller ham,
at han ikke agter at betale. Det når han selvfølgelig inden han
drukner. Så er alle hans problemer omkring vesten jo løst

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 13-10-03 18:58

"FB" <not@validemail.dot> skrev i en meddelelse
:
: "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
: news:bmdndk$5he$1@sunsite.dk...
:
[...]

Hvad med du læste siden før du udtaler dig? Du har tydeligvis ikke læst
delen hvor ejeren af siden skriver at han har krævet sit abonnement ophørt
uden gebyr?

/ Benjamin

Fra : FB

Dato : 13-10-03 19:30

"Benjamin Blangstrup" <benjamin@blanFJERNDETTEgstrup.dk> wrote in message
> Hvad med du læste siden før du udtaler dig? Du har tydeligvis ikke læst
> delen hvor ejeren af siden skriver at han har krævet sit abonnement ophørt
> uden gebyr?

Stadig. Mit første indlæg gik på, at hjemmesiden var unødvendig og han søgte
de forkerte veje.

Vi kan godt blive enige om, at hvis det ender i en retsag står han bomstærk
right?

Finno; Lad vær med at betale regningen.

Hvor svært kan det være.
Som jeg også skrev i de tidligere indlæg, så opsøger man en advokat eller
spørger i jura gruppen så man er sikker på sin sag.

Hvis Tele2 ikke kan tales til fornuft så lader man da være med at betale
regningen. Kan jeg også bare sende en regning til denne Jesper for
ingenting?? Ville han betale? Nej. Det skal han heller ikke ved Tele2.

Det er som jeg har skrevet hele vejen; Det er bar'...

Så længe man sidder med den lange ende. Hvis han ikke selv følte han sad med
den lange ende ville han ikke lave hjemmesiden i første omgang.

Takker..

Mvh
FB

Fra : Thomas Sondergaard

Dato : 13-10-03 21:07

> Vi kan godt blive enige om, at hvis det ender i en retsag står han
bomstærk
> right?
>
> Finno; Lad vær med at betale regningen.

Dine indlæg i denne tråd - indsigtsfulde eller ej - er gennemsyret af en
popsmart tone og en irriterende arrogance, som gør det umuligt at tage dig
seriøst. Finno? Right?

> Hvor svært kan det være.
> Som jeg også skrev i de tidligere indlæg, så opsøger man en advokat eller
> spørger i jura gruppen så man er sikker på sin sag.

Jeg synes det er en god ting at fortælle andre forbrugere om sine dårlige
oplevelser med en virksomhed. Om det skyldes for meget tid, hævntørst,
idealisme eller en kombination heraf skal jeg ikke kunne sige, men godt er
det! Jeg vil for eksempel rigtig gerne vide at det kan være nødvendigt at
hive fat i en advokat for ikke at blive taget ved røven af en virksomhed -
så vælger jeg nemlig at handle med en anden. Hvis du er typen som synes det
er en dejlig ting at skulle en tur i retten med advokater og hele pivetøjet
for at bestride en regning på et par tusind, så dig om det - men så er det
altså dig der har for meget tid.

> Hvis Tele2 ikke kan tales til fornuft så lader man da være med at betale
> regningen. Kan jeg også bare sende en regning til denne Jesper for
> ingenting?? Ville han betale? Nej. Det skal han heller ikke ved Tele2.

Hvis du ikke betaler en regning så er der altså et system der ruller og
selvom du har retten på din side, så trækker systemet i dig og du kommer i
sidste ende til at spilde en masse tid på at få dine penge! Hvis man har en
fornuftig indtægt kan det hurtigt vise sig at være mindre rentabelt at
forfølge en sag på nogle få tusinde, som man måske i sidste ende kommer til
at bruge 30 timer på, end at bruge dem på at arbejde! Derfor har man ret til
at være ophidset hvis man bliver ført rundt ved næsen at et sådant
foretagende.

> Det er som jeg har skrevet hele vejen; Det er bar'...

Yderligere kommentarer ikke nødvendigt, se min første kommentar.

> Så længe man sidder med den lange ende. Hvis han ikke selv følte han sad
med
> den lange ende ville han ikke lave hjemmesiden i første omgang.

Vi tager den lige en gang til. Selvom du har retten på din side og er 99%
sikker på at få ret i sidste ende så skal du en del igennem før historien
slutter. Hvis Tele2 er et selskab som ikke handler fair, men spiller hard
ball overfor sine kunder så er det utrolig fedt for os som står overfor at
skulle vælge ISP at få det at vide. Jeg har kraftigt overvejet Tele2, men
jeg gider ikke sådan noget pis så jeg ender nok med at vælge CyberCity eller
TDC.

Vh Thomas

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-10-03 11:58

> [...]

> Men næ nej, det er jo meget nemmere at betale penge for et
> webhotel og domæne og skrive der uden at komme videre.

Du fatter stadig nul?

Et webhotel er ikke en nødvendighed, på en ADSL-linie kan han
bare stille en gammel udslidt notebook op som web-server, det
koster ca. 1 krone om dagen i strøm.

Et domæne kan oprettes for 99,- inkl. et års betaling.

> Det er det jeg kalder for en skovl, eller også har han bare
> for mange penge, og mangler en god grund til at lave en
> hjemmeside på.

Uha ja - det var sørme dyrt!

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-10-03 11:54

> Hehe grinern. Ret dobbeltmoralsk; "Vrææl vrææl Tele2 kræver
> penge af mig", samtidig bruger han penge på webhotel og
> domæne.. (manden bag siden vel og mærke)

Du har tydeligvis fattet nul