Afbrændt harddisk-desperation
Fra : Inge Børven

Dato : 13-10-03 00:41

Kære NG
Nu er jeg virkelig på skidern.
Jeg har en harddisk med alle mine data. Samlet sammen gennem mange år!!

Den er brændt af - der er et sort mærke ved det ene af de fire ben der går
fra strømforsyningen ind på printpladen!!

Biosen registrerer ikke den er tilkoblet computeren når denne starter.
Er der nogle der kan hjælpe??

Fejlen opstod da jeg lod harddiskene hænge løst og de stødt ind i hinanden.
Der kom et lys fra den ødeligte harddisk - og så ville den ikke mere.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆp

Nuser

Fra : Rado

Dato : 13-10-03 01:19

On Mon, 13 Oct 2003 01:40:33 +0200, "Inge Børven"
<dsl60818@vip.cybercity.dk> wrote:

>Kære NG
>Nu er jeg virkelig på skidern.
>Jeg har en harddisk med alle mine data. Samlet sammen gennem mange år!!

Backup, backup, backup...

> [...]
>
>Fejlen opstod da jeg lod harddiskene hænge løst og de stødt ind i hinanden.
>Der kom et lys fra den ødeligte harddisk - og så ville den ikke mere.

Det er med stor sandsynlighed kun elektronikken på printet der er
stået af - mekanikken samt data på pladerne har næppe taget skade. Så
den kan sikkert reddes ved at få fat i printet fra en tilsvarende
harddisk og sætte det i istedet.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Coach [4130]

Dato : 13-10-03 06:33

> [...]
>stået af - mekanikken samt data på pladerne har næppe taget skade. Så
>den kan sikkert reddes ved at få fat i printet fra en tilsvarende

Ja det er meget sandsynligt.

Hvilken disk drejer det sig om.

Mærke, størrelse, modelnr. og serienr.
Jeg har en del defekte diske liggende, det kunne være vi var heldige.....

Mvh
Bri@n

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 13-10-03 09:37

> Mærke, størrelse, modelnr. og serienr.
> Jeg har en del defekte diske liggende, det kunne være vi var heldige.....

Uha... jeg har en Maxtor DiamondMax 40 liggende som trænger til nyt print.

Model: 94098U6
S/N: N6096G0C

Sig endelig til hvis du har noget der ligner

/Thomas

Fra : Kristian

Dato : 13-10-03 21:52

Og jeg har en Maxtor 60 gb Ultra ATA/100, model 4D060H3, Drive sn. D303XB9E.
Det ku' da være.

Kristian

Fra : "

Dato : 14-10-03 00:46

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Backup, backup, backup...

[SNIP]

"Rado", nu ved jeg ikke lige hvordan kvinder forholder sig til sån' noget
teknik dersen's, USB, harddiske, jumpere, FSB, RAM, CPU og B.T. samt E.B.,
men - du ved godt at - "Rigtige mænd tager aldrig - (Gentager) ALDRIG -
backups". Nhæææ - de tager 20 smøger og en kodyl lunge - og får sig en
gigantisk nedtur, køber sig en ny disk i håb om sån' noget dérsen's bar'
aldrig vil ske' igen-igen, - og fortsætter så lidt igen-igen,,,, SÅDAN! *GG*

Mvh.

John

(Jeg må sq være en rigtig mand så... Hmmmm...) *S*