forskellige farver til ræker i tabeller
Fra : Troels Rasmussen

Dato : 12-10-03 18:20

Hej alle

Jeg har lavet en webside, hvor man kan se telefonnumre på en række
afdelinger. Disse informationer er gemt i MySQL og trækkes ud med en
forespørgsel lavet i PHP.

Mit spørgsmål går på, hvordan man kan give tabelrækkerne forskellige
farver. Jeg vil gerne give hver anden række en ny farve. Jeg har
defineret rækkerne i en ekstern css-fil og prøvet at skifte mellem to
forskellige farver ved at definere en variabel der hedder $class og
ved af lave en if-betingelse. Det virker desværre ikke.

Er der nogen der ved, hvordan man får rækkerne til at skifte farve,
når man lægger informationer fra en MySQL-tabel i en HTML-tabel?

if($class == "g"){
$class = "h";
}
else {
$class = "g";
}

/* skriver resultatet ud i html */
echo "<tr class=\"$class\" valign=\"top\">
align=\"right\">".$data['telefonnummer']."</td>
mysql_close();
?>

Hilsen
Troels

Fra : Jimmy

Dato : 12-10-03 18:29

"Troels Rasmussen" <troels@hamrum.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Mit spørgsmål går på, hvordan man kan give tabelrækkerne forskellige
> farver.

PHP: Alternating Row Colors With MySQL Results Tutorial
http://www.phpfreaks.com/tutorials/5/0.php

Mvh
Jimmy

Fra : Troels Rasmussen

Dato : 12-10-03 19:14

On Sun, 12 Oct 2003 19:28:42 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote:

>PHP: Alternating Row Colors With MySQL Results Tutorial
>http://www.phpfreaks.com/tutorials/5/0.php

Tak for det. Det var lige det der skulle til.

Hilsen

Troels