/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Hvorfor ingen SDSL fra de store udbydere?
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 18:28

Jeg ved at rækkevidden er mindre end adsl, men der burde da være kundegrundlag for det?


--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic




 
 
Martin Højriis Krist~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-10-03 18:46

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:magib.6371$jf4.358810@news000.worldonline.dk...
> Jeg ved at rækkevidden er mindre end adsl, men der burde da være
kundegrundlag for det?

Der er da SHDSL fra Cybercity, Tiscali og TDC

Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nic (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 19:02

> Der er da SHDSL fra Cybercity, Tiscali og TDC
Til menneskepenge?
> Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?
Donno.



Martin Højriis Krist~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-10-03 19:30

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:yGgib.6380$jf4.360117@news000.worldonline.dk...
> > Der er da SHDSL fra Cybercity, Tiscali og TDC
> Til menneskepenge?

2.3 MB koster en 2-3 kkr

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



John Sahl (15-10-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 15-10-03 04:07

Martin Højriis Kristensen wrote:
> 2.3 MB koster en 2-3 kkr

Ja, det er da billigt nok, hvis behovet er til de hastigheder.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Højriis Krist~ (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-10-03 06:58

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:bmidhg$657$1@dknews.tiscali.dk...
> > 2.3 MB koster en 2-3 kkr
> Ja, det er da billigt nok, hvis behovet er til de hastigheder.

SHDSL er et aldeles velpositioneret produkt i forhold til alternativerne

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjarke Hansen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-10-03 19:06

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f899374$0$30088$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:magib.6371$jf4.358810@news000.worldonline.dk...
> > Jeg ved at rækkevidden er mindre end adsl, men der burde da være
> kundegrundlag for det?
>
> Der er da SHDSL fra Cybercity, Tiscali og TDC
>
> Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?

Hvorfor ikke VDSL istedet for alt det andet?



Nic (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 19:19

> > Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?
>
> Hvorfor ikke VDSL istedet for alt det andet?

Hvorfor kun adsl til menneskepenge?



Andreas Plesner Jaco~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-10-03 20:59

On 2003-10-12, Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:
>> > Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?
>>
>> Hvorfor ikke VDSL istedet for alt det andet?
>
> Hvorfor kun adsl til menneskepenge?

Stordrift, markedsvilkår.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Cahn's Axiom:
| When all else fails, read the instructions.

Nic (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 21:08

> > Hvorfor kun adsl til menneskepenge?
>
> Stordrift, markedsvilkår.

Men datamængderne er da ikek meget større på en synkron linje?



Andreas Plesner Jaco~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-10-03 22:17

On 2003-10-12, Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:

>> > Hvorfor kun adsl til menneskepenge?
>>
>> Stordrift, markedsvilkår.
>
> Men datamængderne er da ikek meget større på en synkron linje?

Symmetrisk. Hvis det blev solgt til de samme kunder vil jeg tro at
datamængderne ville være lidt større, da det ville være erhvervskunder
(der redigerer dokumenter på en filserver eksempelvis) og powerusers med
p2p-programmer, der bruger dem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Elvis is my copilot."
| -- Cal Keegan

Nic (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 22:56

> > Men datamængderne er da ikek meget større på en synkron linje?
>
> Symmetrisk. Hvis det blev solgt til de samme kunder vil jeg tro at
> datamængderne ville være lidt større, da det ville være erhvervskunder
> (der redigerer dokumenter på en filserver eksempelvis) og powerusers med
> p2p-programmer, der bruger dem.

Men det var da også powerusere der først fik adsl var det ikke?

Altså er det slet ikke attraktivt?



Klaus Ellegaard (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 12-10-03 22:58

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> writes:

>Men det var da også powerusere der først fik adsl var det ikke?

>Altså er det slet ikke attraktivt?

Hvis man kan finde 100.000 power-users, begynder det at ligne noget.

Mvh.
   Klaus.

Andreas Plesner Jaco~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-10-03 23:00

On 2003-10-12, Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:
>> > Men datamængderne er da ikek meget større på en synkron linje?
>>
>> Symmetrisk. Hvis det blev solgt til de samme kunder vil jeg tro at
>> datamængderne ville være lidt større, da det ville være erhvervskunder
>> (der redigerer dokumenter på en filserver eksempelvis) og powerusers med
>> p2p-programmer, der bruger dem.
>
> Men det var da også powerusere der først fik adsl var det ikke?

Jo, men er de udgifter der var til udrulning af adsl til disse brugere
dækket endnu? Vil man til at kannibalisere på sine egne adsl-kunder for
at sælge dem et produkt der koster nye investeringer før det er absolut
nødvendigt?

> Altså er det slet ikke attraktivt?

Tilsyneladende ikke, så havde nogen vel gjort det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | The world wants to be deceived.
|    -- Sebastian Brant

Nic (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 23:06

> Jo, men er de udgifter der var til udrulning af adsl til disse brugere
> dækket endnu? Vil man til at kannibalisere på sine egne adsl-kunder for
> at sælge dem et produkt der koster nye investeringer før det er absolut
> nødvendigt?
Troede ikke det krævede den vilde investeringer når nu centralerne ruller. Så blev jeg klogere.

> > Altså er det slet ikke attraktivt?
>
> Tilsyneladende ikke, så havde nogen vel gjort det?

Tak for info.



Andreas Plesner Jaco~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 12-10-03 23:08

On 2003-10-12, Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:
>> Jo, men er de udgifter der var til udrulning af adsl til disse brugere
>> dækket endnu? Vil man til at kannibalisere på sine egne adsl-kunder for
>> at sælge dem et produkt der koster nye investeringer før det er absolut
>> nødvendigt?
>
> Troede ikke det krævede den vilde investeringer når nu centralerne
> ruller. Så blev jeg klogere.

Men hvad med de penge der blev lagt oprindeligt til udstyr?
(og jo, at vedligeholde et netværk på hundredetusindevis af porte er en
ganske betragtelig udgift)

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Life, loathe it or ignore it, you can't like it."
| -- Marvin the paranoid android

Nic (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 12-10-03 23:21

> Men hvad med de penge der blev lagt oprindeligt til udstyr?
> (og jo, at vedligeholde et netværk på hundredetusindevis af porte er en
> ganske betragtelig udgift)

Jaja, men jeg bidrager vel med det uanset om jeg har adsl eller sdsl?



Andreas Plesner Jaco~ (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 13-10-03 05:27

On 2003-10-12, Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:
>> Men hvad med de penge der blev lagt oprindeligt til udstyr?
>> (og jo, at vedligeholde et netværk på hundredetusindevis af porte er en
>> ganske betragtelig udgift)
>
> Jaja, men jeg bidrager vel med det uanset om jeg har adsl eller sdsl?

Så er vi tilbage ved: Stordrift. Flere ens kunder er nemmest.

--
Andreas Plesner Jacobsen | BLISS is ignorance.

Nic (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 13-10-03 09:41

> > Jaja, men jeg bidrager vel med det uanset om jeg har adsl eller sdsl?
>
> Så er vi tilbage ved: Stordrift. Flere ens kunder er nemmest.

Jeg bliver klogere hver dag :)

Tak for info.



Rune (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 13-10-03 16:52


"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrnbokac6.neh.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> On 2003-10-12, Nic <nifonewsx@tiscali.dk> wrote:
> >> Men hvad med de penge der blev lagt oprindeligt til udstyr?
> >> (og jo, at vedligeholde et netværk på hundredetusindevis af porte er en
> >> ganske betragtelig udgift)
> >
> > Jaja, men jeg bidrager vel med det uanset om jeg har adsl eller sdsl?
>
> Så er vi tilbage ved: Stordrift. Flere ens kunder er nemmest.

blah, det er fordi de ansatte ikke gider lave nok :P

-Rune



TBC (14-10-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 14-10-03 00:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f899374$0$30088$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:magib.6371$jf4.358810@news000.worldonline.dk...
> > Jeg ved at rækkevidden er mindre end adsl, men der burde da være
> kundegrundlag for det?
>
> Der er da SHDSL fra Cybercity, Tiscali og TDC
>
> Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?

Har jeg totalt misforstået noget ?

Jeg troede at SDSL teknisk var noget nært det samme som ADSL, således at man
f.eks kan tale om at det var SDSL Tiscali tilbyder med sin 256/256 kampagne
linje til 295 kr, eller de 512/512 linjer der tilbydes fra nært sagt alle
udbydere til omkring 575-595 kr ?

Inlighten me, plz

TBC



Martin Højriis Krist~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-10-03 06:52

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f8b32a5$0$13150$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg troede at SDSL teknisk var noget nært det samme som ADSL

Det er det ikke. Det er to helt forskellige teknologier

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjarke Hansen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 14-10-03 08:43

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
news:3f8b32a5$0$13150$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> > Hvorfor foretrække SDSL fremfor SHDSL?
>
> Har jeg totalt misforstået noget ?

Ja, og det er der sikkert også andre der har.

>
> Jeg troede at SDSL teknisk var noget nært det samme som ADSL, således at
man
> f.eks kan tale om at det var SDSL Tiscali tilbyder med sin 256/256
kampagne
> linje til 295 kr, eller de 512/512 linjer der tilbydes fra nært sagt alle
> udbydere til omkring 575-595 kr ?

Ja hastighederne er symetriske, men det betyder ikke at det er SDSL
teknologi.. ADSL kan køre op til 8Mbit og 768Kbit upload, struernet kører
enddag 1Mbit i upload, selvom jeg ikke ved hvordan...

Derfor kan der jo også være symetriske hastigheder på ADSL, selvom det er
noget andet end selve SDSL eller SHDSL teknologien.. (selvom jeg ikke kender
forskellen på SDSL og SHDSL



Steen Garbers Enevol~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Steen Garbers Enevol~


Dato : 21-10-03 18:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
news:oONib.622$ve.124@news.get2net.dk...

>
> Ja hastighederne er symetriske, men det betyder ikke at det er SDSL
> teknologi.. ADSL kan køre op til 8Mbit og 768Kbit upload, struernet kører
> enddag 1Mbit i upload, selvom jeg ikke ved hvordan...

ADSL skal ifølge ITU-T G992.1 og ANSI T1.413-1998 kunne køre med en
upstream som er *mindst* 640 kbps. I praksis kan de fleste CPE'er og CO'er
køre 992 eller 1024 kbps.

I princippet tillader den bagvedliggende modulationsteknologi (DMT) omkring
1.4 Mbps upstream for en annex A løsning (ADSL over POTS), men det
forudsætter en noget nær ideel analog frontend, og der udover vælger mange
chipset producenter at begrænse upstream bit raten for at undgå
interoperability problemer.

Mvh Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177461
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408204
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste