Vinduesvask? Den optimale metode.
Fra : Ole

Dato : 12-10-03 14:58

Jeg har søgt på nettet om emnet uden held. Hvordan vasker man bedst vinduer
og hvilket udstyr/rengøringsmiddel skal man bruge?

MVH Ole

Fra : kim rasmussen

Dato : 12-10-03 15:28

hej Ole
Der findes kun en metode ---------lunkent vand , et skvat 3-dobb. salmiak
og 1-2 dråber sulfo . Det tager alt

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Ole

Dato : 12-10-03 15:39

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> hej Ole
> Der findes kun en metode ---------lunkent vand , et skvat 3-dobb. salmiak
> og 1-2 dråber sulfo . Det tager alt

Hej Kim

Tak for svaret. Men hvad med udstyret til det? Skal man investere i noget af
det udstyr, som professionelle vinduespudsere bruger, eller er det mindre
væsentlig for slutresultatet?

MVH Ole

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 12-10-03 18:22

Hej Ole
Brunt sæbe i varmt vand har altid givet mig pæne vinduer.
Hjælpemidler jeg benytter, er en grydesvamp, en karklud og en
vinduesskraber. Du behøver ikke at købe noget vildt dyrt, for uanset hvad du
gør så regner det alligevel på dine vinduer

God arbejdslyst fra Jeanette

Fra : Ole

Dato : 13-10-03 21:13

"Jeanette Thorup" <je@nettethorup.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jeanette

> [...]
du
> gør så regner det alligevel på dine vinduer

Ja, desværre

> God arbejdslyst fra Jeanette

Mange tak.

MVH Ole

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-10-03 18:48

> Jeg har søgt på nettet om emnet uden held. Hvordan vasker man bedst
vinduer
> og hvilket udstyr/rengøringsmiddel skal man bruge?

En spand varmt vand tilsat lidt sæbe (Ajax, opvaskesæbe men ikke brun sæbe)
og en sjat eddike. En klud/svamp til at vaske vinduet - pas på at det ikke
driver af vand, men blot bliver vasket. Du kan evt tage det værste vand ved
at bruge kludden til at tørre over med inden du bruger en skraber. Skraberen
skal bruges med bredde overlab, og når du har sluttet af, så tørres
vinduerne efter med avispapir. Det tager ikke mange minutter at få et flot
vindue med denne metode. Skraberen kan være en billig model, blot sørg for
at den ikke er for lille til dine vinduer.

Mvh Maria

Fra : Trinita

Dato : 12-10-03 21:51

> [...]
> vindue med denne metode. Skraberen kan være en billig model, blot sørg for
> at den ikke er for lille til dine vinduer.

Hvorfor skal man tørre over med avispapir kommer der ikke sorte pletter
eller striber på vinduet så? og er det bare alm. avispapir?
VH lisbeth

Fra : Nette

Dato : 13-10-03 07:43

"Trinita" skrev i en meddelelse news:bmceqq$m80$1@sunsite.dk...
> Hvorfor skal man tørre over med avispapir kommer der ikke sorte pletter
> eller striber på vinduet så? og er det bare alm. avispapir?

Det gør ruderne blanke. Og nej, sjovt nok, kommer der ikke sorte striber.
Det er ganske almindeligt avispapir og rådet er meget meget gammelt, selv
min mormor på 92 gjorde det i sine unge dage.

Nette

Fra : Ole

Dato : 13-10-03 21:12

> [...]
> vindue med denne metode. Skraberen kan være en billig model, blot sørg for
> at den ikke er for lille til dine vinduer.

Glimrende forslag. Det var netop problemer med overskydende vand, der gav
problemer sidst, så avis-tricket må være løsningen + eddiken.

MVH Ole

Fra : Jørgen

Dato : 13-10-03 21:29

Eddike neutraliser sæbe

Hilsen Jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-10-03 23:45

> Eddike neutraliser sæbe

Ja, men kun hvis det er basisk baseret, og det er Ajax ikke.
Brun sæbe er.

Mvh Maria

Fra : Jørgen

Dato : 14-10-03 18:22

Hvor ligger Ajax på ph skalaen, man brugser vel ikke brun sæbe når man
vasker gulv til f. eks. Blitza, der bruger man en sæbe med der kan gøre rent
i bund, og slutter med eddike vand

Hilsen
Jørgen