s55 for dummies ?? :-)
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 12-10-03 13:29

Hej.

Kort spørgsmål:
Hvad skal jeg bruge for at unlocke min nye Siemens S55 telefon ??

Eller kan det overhovedet betale sig at fedte med det selv ??

--
Hilsen
Peter

Fra : Per Sørensen

Dato : 12-10-03 15:36

Kabel + software, og hvis du kun skal have låst en op så NEJ det kan ikke
betale sig at gøre det selv:)

--
Med venlig hilsen Per Sørensen
Email : djubi@djubi.dk

"Peter @ Team-PsHdO spamfilter" <nokia9902@--get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:_Nbib.1388$Q41.1133@news.get2net.dk...

Fra : helloo.dk

Dato : 12-10-03 22:40

> [...]
> Hvad skal jeg bruge for at unlocke min nye Siemens S55 telefon ??
>
> Eller kan det overhovedet betale sig at fedte med det selv ??

Det er op til dig selv.. Jeg har en Clip du kan købe.. Pris 2200,- kr. Den
kan klare alle siemens af de nyere..
Også M55.
Hilsen Dan

--
Fjerner simlåsen på de fleste telefoner
Se www.helloo.dk for mere info
ICQ#: 11143479

Fra : Peter

Dato : 13-10-03 09:15

Hej.

Jamen, er det ikke muligt med et almindeligt datakabel og det der x55
program ??

Jeg har lige købt en S55 i Merlin til 299.- (Fødselsdagstilbud)

Og jeg vil gerne have Telmore på den...... kan selvhenter forresten bruges
uden problemer når den er sim-låst til sonofon ??
(For så kunne selvhenter jo være et fint alternativ til telmore....)

Mvh.
Peter

Fra : Per Sørensen

Dato : 13-10-03 10:48

Jo det er muligt med et alm. datakabel:)

Fra : Peter

Dato : 13-10-03 12:48

Hej.

> Jo det er muligt med et alm. datakabel:)

Er der så ikke en der kunne sige mig hvad (og hvor man)
skal vælge ting fra og til inden i det der x55 program så
man ikke får ødelagt noget.....

Hvis man kan klare det selv så ville det jo være rigtig smart......

Mvh.
Peter

Fra : Martin

Dato : 14-10-03 13:37

Det er ret simpelt.

1. Vælg model
2. Vælg "Unlocking"
3. Vælg "Direct unlock also saves map"
4. Tryk kort på "power on" knappen på S55

Vupti !

Ret enkelt....

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 15-10-03 14:34

Hej.
Tak for info, til jer alle.....
Det var vist godt jeg skrev "for dummies....." i emnelinien, for jeg havde
ikke lige set det indlæg her i NG hvor der er blevet oplyst at det
medfølgende kabel ikke kan bruges...
Nå, men hvis jeg skal ud og købe et andet (standard-)datakabel, så kan jeg
vist lige så godt lade en unlocker klare det......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : guitarjoe

Dato : 17-10-03 01:34

"Martin" skrev d. 14-10-03 13:37 dette indlæg :
> [...]
> 2. Vælg "Unlocking"
> 3. Vælg "Direct unlock also saves map"
> 4. Tryk kort på "power on" knappen på S55

Ok jeg sidder med samme problem, har købt en S55 i Merlin og har fundet
"Freesiemens.exe", nu har jeg prøvet programmet med det medfølgende
kabel. Det virker ikke! når kommandeoen "waiting for phone to power on"
trykker jeg på powerknappen ganske kort og derefter kommer der en besked
om at telefonen ikke er tændt, intet videre sker. Skal man have et andet
kabel? Måske et til usb?

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 10:29

"guitarjoe" <guitarjoe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykker jeg på powerknappen ganske kort og derefter kommer der en besked
> om at telefonen ikke er tændt, intet videre sker. Skal man have et andet

Du skal bruge et serielt datakabel for at unlocke din S55'er!
Men du kan ikke bruge det medfølgende originale datakabel, du skal købe et
uoriginalt, fx fra www.cellshoppen.dk

Helmut Lotti

Fra : Martin

Dato : 17-10-03 11:50