Sukker i yoghurt
Fra : Bent Jensen

Dato : 12-10-03 13:27

Hvor meget sukker er der normalt i en kop yoghurt?

Jeg er i Thailand. Her der står der 20 gram på koppen. Er det det
samme som i Danmark? Det forekommer mig at være for meget. Det må da
være kunstigt tilsat?Yoghurten her er heller ikke stiv som i Danmark.
Den er flydende. Nogen har påstået, at det er fordi, man her giver
køerne for meget antibiotika. Det dræber nogle af de nødvendige
bakterier. Et af mærkerne var stiv yoghurt for adskilige år siden. Men
man gik over til flydende.

Bent

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-10-03 13:43

Bent Jensen wrote:

> Hvor meget sukker er der normalt i en kop yoghurt?

Det er afhængig af hvad der er for en yoghurt vi snakker om.

Jeg mener, at der på på Cheasy yoghurterne (frugtvarianterne) er 15%
frugtmarmelade i, som så fordeles på 7% frugt og 8% sukker.

Jeg rører min egen frugtyoghurt ved, at tage alm. neutral yoghurt og
noget sukkerfrit marmelade.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Trinita

Dato : 12-10-03 17:55

> Jeg rører min egen frugtyoghurt ved, at tage alm. neutral yoghurt og
> noget sukkerfrit marmelade.
> Med venlig hilsen Carsten Riis

Hvad er blandingaforholdene? og smager det som alm youghurt? Hvis man køber
youghurt hvilken er så den bedste at købe?
vh lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-10-03 20:33

Trinita wrote:

> Hvad er blandingaforholdene?

En god teskefuld (15-20 gram) til 200 gram

Og så kan jeg finde på, at skære en appelsin i stykker også og putte ned
i også.

> og smager det som alm youghurt?

Næh, bedre! Syntes jeg.

> Hvis man køber
> youghurt hvilken er så den bedste at købe?

Tja, afhængig af hvad man kan li'

Jeg svinger mellem Letmælksyoghurt, Ymer og allerhelst FromageFrais
(jajajaja, jeg ved godt, at det er en ost, men den har nu konsistens som
yoghurt, syntes jeg).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Anders Nielsen

Dato : 19-10-03 11:43

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> Hvor meget sukker er der normalt i en kop yoghurt?

intet, hvis man køber de udgaver der er sødet med sødemiddel!
f.eks cheasy skovbær eller kirsebær!
der må også kunne fås yoghurt med sødemiddel i Thailand. Kig ordentlig efter

vh Anders