Tele2 + systemgendannelse xp
Fra : Tine Müller

Dato : 12-10-03 12:42

Efter at jeg har fået adsl 512/128 modem SpeedStream hos Tele2 har jeg flere
gange været ude for at jeg ikke har kunnet komme på nettet.

Fik Tele2 den 15.8.2003 og har haft problemet 5-6 gange. Jeg har så kørt
systemgannelse i xp, og så har det virket igen. Er der nogen som har været
ude for det samme og har et råd til hvad jeg kan gøre?

Før havde jeg Orange, og her skulle jeg aldrig bruge systemdannelse xp - så
det er derfor jeg undrer mig over, at det neop sker efter at jeg har skiftet
til Tele2, men måske har det slet ikke noget med udbyderen at gøre?

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : FB

Dato : 12-10-03 13:01

"Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote in message
> [...]

skiftet
> til Tele2, men måske har det slet ikke noget med udbyderen at gøre?

Det har med garanti ikke noget med dit system at gøre.
Der har generelt været mange små udfald hos Tele2 på 5-10minutter.

Bare en tanke; Nettet virker ikke, du laver en systemgendannelse, 5-10
minutter virker det igen og du tror det er pga. af systemgendannelsen.

Næste gang prøv at slukke modemmet i 10 minutter og tænd det igen, så virker
det også.

Mvh
Stig

Fra : Tine Müller

Dato : 12-10-03 13:14

"FB" skrev
> [...]
> minutter virker det igen og du tror det er pga. af systemgendannelsen.
>
> Næste gang prøv at slukke modemmet i 10 minutter og tænd det igen, så

Tak for dit svar. Har lige haft et udfald igen.

De første par gange det skete, ringede jeg ind til supporten for at høre om
det var en generel fejl, men hver gang sagde de, at der ikke var nogen
problemer, men at jeg skulle slukke for modem'et og afinstallere
netværkskortet og hvis dette ikke virkede, skulle jeg ind i kabinettet og
sætte kortet bedre på plads og dette sidste har jeg godt nok aldrig gjort,
da jeg ikke er så meget for det tekniske med skruer osv. osv.

En af gangene ventede jeg på supporten i 1 time og 40 minutter.

Men som jeg forstår på dig, er det hos Tele2 problemet er, og hvis det sker
igen, så skal jeg bare væbne mig med tålmodighed, og så vil det virke igen?

Fra : Claus O

Dato : 12-10-03 13:22

"Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote

> Men som jeg forstår på dig, er det hos Tele2 problemet er, og hvis det sker
> igen, så skal jeg bare væbne mig med tålmodighed, og så vil det virke igen?

Ja noget i den retning.........
Sådan er det bare at have Tele2 (er vi vist mange
der har fundet ud af.......)

Fra : FB

Dato : 12-10-03 13:35

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote

> Ja noget i den retning.........
> Sådan er det bare at have Tele2 (er vi vist mange
> der har fundet ud af.......)

Ja desværre. De er udemærket godt klar over det, måske ikke alle supportere
men deres teknikker ved det og har prøvet adskillige løsninger.
Håber det går væk.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Tine Müller

Dato : 12-10-03 16:30

Stig skrev:
> Ja desværre. De er udemærket godt klar over det, måske ikke alle
supportere
> men deres teknikker ved det og har prøvet adskillige løsninger.
> Håber det går væk.

Jeg er kun på ca. 5 minutter, så falder den ud. Er det sådan også for alle
andre der bruger Tele2?
Sådan har det været hele dagen. Det har jeg dog aldrig været ude for før.
Kun et par enkelte udfald engang imellem. Nu vil jeg alligevel prøve at
ringe til supporten, hvis jeg ellers kan komme igennem. ØV.

Fra : FB

Dato : 12-10-03 16:39

> [...]
> Kun et par enkelte udfald engang imellem. Nu vil jeg alligevel prøve at
> ringe til supporten, hvis jeg ellers kan komme igennem. ØV.

Det lyder mystisk.

Jeg plejer at have en nedetid på 3-10minutter cirka hver trejde dag.
At du kun er på 5minutter giver jo ingen mening.

Du er sikker på du ikke har en virus eller ligende?

Hvis jeg var dig, ville jeg tage backup, geninstallere windows, se om det så
virker, hvis ikke smider du din backup ind igen og fejlmelder din linje.

Håber du finder en løsning.
mvh
Stig Sørensen

Fra : Tine Müller

Dato : 13-10-03 09:29

Ret skal være ret.

Efter at have fået bekræftet fra supporten, at det ikke var en general fejl
for Lyngby, kørte jeg en scandisk, og nu virker alt igen, så denne gang var
det nok ikke Tele2's fejl. De bekræftede dog, at der desværre var udfald
engang imellem, og dette arbejdede man stadig på at få løst.

Fra : ofa

Dato : 17-10-03 01:34

Prøv først at få kontrolleret dit netkort,evt i en anden maskine,et nyt
kan fås for 75-100 kr,har også Tele2 ,og du har helt ret,du kan ikke
klage over supporten,der er ingen.
Mvh Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-03 12:18

ofa ofa.news@kandu.dk skrev dette:

> Prøv først at få kontrolleret dit netkort,evt i en anden maskine,et
> nyt kan fås for 75-100 kr,har også Tele2 ,og du har helt ret,du kan
> ikke klage over supporten,der er ingen.

Jeg har da fået masser af høflig og kompetent support hos Tele2, og
har en 1024/256 linie der kører med disse hastigheder: 1209/271

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/