Det skider katten på..!
Fra : Pia von Essen

Dato : 12-10-03 11:57

Hej Gruppe...

Min kat er begyndt at gå over til min nabo (over plankeværk) for at besørge.
Naboen har beklaget sig over dette (!) og jeg vil gerne prøve at holde min
kat
fra det pågældende sted. Det er en 4-årig Maine Coon han, som er
neutraliseret.
Så jeg havde tænkt, at der måske findes et eller andet jeg kunne drysse
eller hælde
på selve åstedet, som katten ikke kan li'. Har I nogen bud på, hvad det
kunne være?

Hilsen
Niels

PS. jeg har adgang til nabohaven gennem en dør, så det er ikke noget problem
at komme ind til det sted, hvor katten besørger.

Fra : Camilla Baird

Dato : 12-10-03 15:00

> [...]
>
> PS. jeg har adgang til nabohaven gennem en dør, så det er ikke noget problem
> at komme ind til det sted, hvor katten besørger.

Mit bedste bud er, at forhindre katten i at klatre over plankeværket -
det kan gøres ved at sætte 0,5m net vandret på hele plankeværkets længde.
En svagt strømførende tråd på det øverste af plankeværket kan muligvis
også gøre det.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 12-10-03 17:52

Da jeg var barn i 1900 var der også forvildede katte, der sked og
tissede i børnenes sandkasser, ingen talte om det, og børnene legede glade i
det forurenede sand, og de helt små spiste af det - gad vide hvordan vi
overlevede!!!

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : zasha

Dato : 12-10-03 20:29

<klip> Da jeg var barn i 1900 var der også forvildede katte, der sked
> [...]
> det forurenede sand, og de helt små spiste af det - gad vide hvordan vi
</klip>

Hmmm.....det er et godt spørgsmål :o
*falder i staver over at tænke over det*

Måske har det bare hærdet os...jeg mener, jo mere rent og sterilt alting
skal være, jo mere hører man om kroniske sygdomme, allergier og
hvad-har-vi-ellers

Erindrer et ordsprog-agtigt ordsprog: "
man skal have 7 kg. skidt om året"

Velbe'komme!! *smil*

Hilsen Miver og Mulle's mor, med den krøllede hjerne *GGGG*

Fra : Kate

Dato : 12-10-03 22:25

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in

> og børnene legede glade i
> det forurenede sand,

Indrømmet, vi syntes altså det var ulæækert når kattene havde skidt i
vores sandkasse, men rigtig vi overlevede

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : maz

Dato : 12-10-03 23:18

Nina El Falaki wrote:
> [...]
> tissede i børnenes sandkasser, ingen talte om det, og børnene legede
> glade i det forurenede sand, og de helt små spiste af det - gad vide

Tjah... jeg lever da også endnu - og vores katte (og resten af nabolagets
katte) brugte da både vore sandkasse og resten af haven til at komme af med
afføring. Og...de børn (og voksne), der boede i mit kvarter er aldrig blevet
syge - eller har brokket sig for den sags skyld...

Katteekskrementer var i øvrigt ingenting sammenlignet med hvad hundene
efterlod alle steder - uden at grave det ned - vel og mærke..
maria

Fra : Pia von Essen

Dato : 12-10-03 21:36

> [...]
> det kan gøres ved at sætte 0,5m net vandret på hele plankeværkets længde.
> En svagt strømførende tråd på det øverste af plankeværket kan muligvis

Hej...

Mine katte må gerne kravle over plankeværket og bevæge sig frit. De går ud
og ind af lejligheden (stueetage) dagen lang.
De passer blomster, er nysgerrige og hjælper til alle vegne. Det er Maine
Coon!
Det eneste problem er med en beboer i ejendommen over for...
Han er blevet voldsomt irriteret over at kattene sviner (skider!) ét bestemt
sted. (Hvor det i øvrigt ikke er i vejen for nogen, naturligvis).
Som det er i øjeblikket, går vi over og fjerner det et par gange om dagen.

Det mest besynderlige er, at naboens 'forbudte' område er belagt
med....asfalt! Kattenes eget 'toilet' er rent og pænt, og de har aldrig haft
problemer med at besørge der.

Måske er det hele en 'dårlig' vane hos kattene, som er opstået af en, for
mig, ukendt grund.

Men kan man drysse noget på det 'forbudte' sted så de ikke har lyst til at
gøre noget 'forkert'??

Med venlig hilsen
Niels
Østerbro, Kbh.

Fra : maz

Dato : 12-10-03 23:14

Pia von Essen wrote:
> Men kan man drysse noget på det 'forbudte' sted så de ikke har lyst
> til at gøre noget 'forkert'??

Der er noget man kan drysse på -eller hælde ud over, når det er udenfor - i
hvert fald i blomsterbede. Det har været oppe og vende før... Men kan ikke
lige huske det.
Prøv at søge på google grupper - der kommer helt sikkert noget op....

maria