Opgradering af PC.....
Fra : Morten Christensen

Dato : 11-04-01 10:31

Jeg har en følgende system:

P3 450 Mhz (på et eller andet billigt bundkort fra amitech)
128mb sdram pc100
Leadtek Winfast tnt2 32mb
Soundblaster Live! value
10,1gb IBM hd 7200rpm + 20,4gb IBM hd 7200rpm

og jeg tænker på at udskifte:

Processoren med en Tbird 1333Mhz
(Hvilket bundkort skal jeg vælge?? Helst Asus, og helst med indbygget RAID)
512mb SDram pc133
Asus v7700 Geforce 2 GTS m. 64mb DDR Ram

Skal lydkortet også skiftes?

Kan jeg køre RAID med de to diske?

Lyder systemet godt nok, eller er der noget jeg burde lave om på??

Håber, der er nogle der vil hjælpe mig.

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-04-01 11:49

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
RAID)
> 512mb SDram pc133
> Asus v7700 Geforce 2 GTS m. 64mb DDR Ram

Næeh... Medmindre du ikke synes om det.

> Kan jeg køre RAID med de to diske?
Ja, enten bruger du de to harddiske som én harddisk med 30 gb og som er
hurtigere, eller som et drev med 10 gb med backup (hvor du så spilder 10 gb
på 20gb's harddisken - dårlig idé)...

Mvh. Jonas

Fra : Thumb

Dato : 11-04-01 13:26

On Wed, 11 Apr 2001 11:31:10 +0200, "Morten Christensen"
<m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Processoren med en Tbird 1333Mhz
>(Hvilket bundkort skal jeg vælge?? Helst Asus, og helst med indbygget RAID)
man kan foreslå asus a7v133 med kt133a chipset eller abit kt7a

>512mb SDram pc133

ja, du skal have noget pc133 ram

>Asus v7700 Geforce 2 GTS m. 64mb DDR Ram
>
>Skal lydkortet også skiftes?

nej, men muligvis kan det drille. Du bør sætte det i 3. eller 4. pci
slot talt fra agp.

>Kan jeg køre RAID med de to diske?

dine harddiske er ikke velegnede. De bør være lige store, da du kun
kan udnytte samme størrelse på de 2 diske i en raid opstilling, dvs.
2x10 kan det blive til.

>Lyder systemet godt nok, eller er der noget jeg burde lave om på??

Du kan også købe en billigere Tbird 1000 MHz til 7.5x133, den såkaldte
axia cpu.

mvh

John