Fonte i IE6 sp1
Fra : Olsen

Dato : 11-10-03 20:13

Jeg har installeret xp sp1 men har problem med IE6's skriftstørrelse ,
som jeg måske har ændret ved en fejl.

Har problemer ved visse besøgte hjemmesider.

Hvordan er de oprindelige fonte og skriftstørrelser?

Eller kan jeg automatisk sætte dem til standart?

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 11-10-03 21:13

Olsen wrote:
> [...]
>
> Har problemer ved visse besøgte hjemmesider.
>
> Hvordan er de oprindelige fonte og skriftstørrelser?
>
> Eller kan jeg automatisk sætte dem til standart?

Du har måske haft ctrl trykket ned, mens du har scrollet med dit mousewheel.

Mvh Michael

Fra : Olsen

Dato : 11-10-03 21:16

Michael Aggerholm, Brabrand wrote:
> Du har måske haft ctrl trykket ned, mens du har scrollet med dit
> mousewheel.

Nej, den kender jeg godt,- og den løser ikke problemet ved visse
hjemmesider.

Jeg vil godt reparere IE6, men gøres vist kun ved at afinstallere go
derefter installere den igen hvilket er problematisk.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 11-10-03 21:40

Olsen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil godt reparere IE6, men gøres vist kun ved at afinstallere go
> derefter installere den igen hvilket er problematisk.

Så kan jeg ikke hjælpe dig.

Her sidder (forhåbentlig) andre, der har meget mere styr på IE end jeg
har.

Mvh Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 00:04

Olsen skrev:

> Har problemer ved visse besøgte hjemmesider.

Hvilke problemer? Bliver skriften for lille, eller hvad sker der?

> Eller kan jeg automatisk sætte dem til standart?

Du kan i WinXP skifte fra 'Normal size' fonte til 'Large size' inde i
Control Panel > Display > Settings > Advanced > General. Du vil blive
spurgt om du ønsker at geninstallere systemfontene fra Windows-CD'en
og det svarer du så ja til.
Efter en genstart kan du skifte tilbage til 'Normal size' og igen sige
at du vil installere systemfontene for at være 100 % sikker på at alle
er på plads. Hvis IE stadig kokser så har det ikke noget med fontene
at gøre, tror jeg, men må i stedet være en uheldig indstilling i IE.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 08:48

Thomas Madsen wrote:
> Hvilke problemer? Bliver skriften for lille, eller hvad sker der?

På TDX-> mail hopper og danser teksten visse steder og jeg kan ikke
redigere mine blokerede .com steder.

På Windows update er teksten pludselig minimal. Her scroller jeg til
større skrift.

> [...]
> Control Panel > Display > Settings > Advanced > General. Du vil blive
> spurgt om du ønsker at geninstallere systemfontene fra Windows-CD'en

Hvor ligger de på CD'en?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 21:25

Olsen skrev:

> Hvor ligger de på CD'en?

Aner det ikke, men som nævnt så behøver man heller ikke at vide det
for at geninstallere dem.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 22:34

Thomas Madsen wrote:

> Aner det ikke, men som nævnt så behøver man heller ikke at vide det
> for at geninstallere dem.

Jo, for jeg får xp's CDstartside op og der er jo flere ting at vælge
imellem.

I jeres "vis tekst" hvilken indstilling bruger I? Automatisk valg + iso?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 22:44

Olsen skrev:

> Jo, for jeg får xp's CDstartside op og der er jo flere ting at
> vælge imellem.

De gange hvor jeg har geninstalleret systemfontene ved at skifte
til enten 'Normal size' eller 'Large size', har jeg bare haft
Windows-CD'en i CD-drevet. Windows finder selv fontene på CD'en.

> I jeres "vis tekst" hvilken indstilling bruger I? Automatisk valg
> + iso?

Min står til Western European (ISO) og der er ikke flueben i Auto
Select. Alligevel skifter den selv rundt imellem forskellige tegnsæt.
Hvis jeg f.eks. går ind på <http://tdconline.dk> så står den til
Western European (ISO). Hvis jeg går ind på <http://www.google.dk/>
så skifter den til Unicode (UTF-8).

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 22:53

Thomas Madsen wrote:
> Min står til Western European (ISO) og der er ikke flueben i Auto
> Select. Alligevel skifter den selv rundt imellem forskellige tegnsæt.
> [...]

Ok, det står min også til.
I Internetindstilling -> generelt-> hvilken skrifttype har I for
websider?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 22:58

Olsen skrev:

> I Internetindstilling -> generelt-> hvilken skrifttype har I for
> websider?

Mine indstillinger ser ud som følger, men det er så vidt jeg husker
ikke standardindstillingen(?).

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/fonts.png>.

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 23:07

Thomas Madsen wrote:
> Olsen skrev:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/fonts.png>.

Øv Den havde jeg også.
Når jeg går ind på http://mail.tdconline.dk/ viser den ikke de øverste
overskrifter på linie og tilsyneladende er der problemer med rammerne. I
hvert fald kan den ikke vise de adresser der står i mit personlige
spamfilter. Rammen står og "blinker".
Jeg har lige tjekket på min gamle mors computer, også med IE6 og der der
ingen problemer.
Noget med Java?

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 23:20

Olsen wrote:

> [...]
> personlige spamfilter. Rammen står og "blinker".
> Jeg har lige tjekket på min gamle mors computer, også med IE6 og der

I øvrigt på min mors IE6 var tekststørrelsen automatisk mellem, hvilket
så fint ud.
Jeg har konstant mindst for at kunne se det normalt.
Kun på Windows update skal jeg skifte til mellem, så ser det ok ud.

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 23:24

Olsen wrote:
> [...]

Hvor er det dejligt du vil hjælpe. Håber ikke at du kører træt.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 23:19

Olsen skrev:

> Noget med Java?

Muligvis eller måske en software-firewall med noget tilkoblet add
blocking-halløj som betragter det i rammerne på webmail for reklame,
og derfor fjerner det. (Norton Personal Firewall har f.eks. sådan en
funktion).

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 23:23

Thomas Madsen wrote:
> [...]
> blocking-halløj som betragter det i rammerne på webmail for reklame,
> og derfor fjerner det. (Norton Personal Firewall har f.eks. sådan en

Jeg bruger kun XP's firewall. Men har engang rettet i Regedit så jeg
ikke ser de store reklamer i IE6. Hvor mon, hvis jeg vil slå den til
igen?
Det var et eller andet tweak.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-10-03 23:32

Olsen skrev:

> Jeg bruger kun XP's firewall.

Ok.

> Men har engang rettet i Regedit så jeg ikke ser de store reklamer
> i IE6. Hvor mon, hvis jeg vil slå den til igen? Det var et eller
> andet tweak.

Hmm, det siger ikke umiddelbart mig noget. Jeg har ikke før hørt
om at man kan fjerne reklamer i IE ved at ændre noget i Regedit.

Madsen.