Bundkort fejl? eller Cpu fejl?
Fra : Jacob Vognsen\(Biatc~

Dato : 11-10-03 17:45

Har lige fået mit bundkort Asrock K7VT2 ATX og CPU AMD Thorougbred
2400XP+(2000mhz) hjem.
Så når jeg får sat tingene i, og vil starte op så starter den op med
1800XP+(1500mhz) så går jeg ind i bios og tjekker der og der står det samme,
ram er 512/266 ddr-ram og under Spread Spectrum: Disabled
CPU host Frequence: auto
Actual Frequence: 100 mhz(hvor jeg vil mene at den skulle være på 266 mhz?)

Nogen som ved hvad det kan skulles?

Venlig.
Hilsen.
Jacob.
Vognsen.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-10-03 17:54

Jacob Vognsen(Biatch) wrote:
> Actual Frequence: 100 mhz(hvor jeg vil mene at den skulle være på 266
> mhz?)

Hvis du vil stille denne på 266 har du gang i en seriøs gang OC. Den skal
stå på 133 Mhz idet:

15 x 100 = 1500 MHz (XP1800+)
15 x 133 = 2000 MHz (XP2400+)

--
Martin K

Fra : Jacob Vognsen\(Biatc~

Dato : 11-10-03 18:09

Vil den ikke være med til den starter op men der kommer ikke noget frem på
skræmen!

Fra : Jacob Vognsen\(Biatc~

Dato : 11-10-03 18:24

Når jeg endelig får liv i den igen skriver den "The system failed to boot
several times before, you must enter SETUP to reonfigure your system..." og
så står der jeg skal trykke F1 for at komme videre og så går jeg ind i bios
igen der står den på 1800XP+(1500mhz) og 133 mhz i ddr-ram.

Fra : Lars R.

Dato : 11-10-03 21:18

Kan det være noget med en jumper der skal flyttes på bundkortet?

Lars

Fra : Jacob Vognsen\(Biatc~

Dato : 11-10-03 21:29

Ved jeg ikke så meget om...... men her er et link til manualen der til:
http://www.asrock.com.tw/Drivers/Manual/ASR_UM/K7VT2_UM_v11.pdf

Fra : Jacob Vognsen\(Biatc~

Dato : 11-10-03 22:00

WEEE!!!
Har fundet fejlen der sidder en chips på bundkortet hvor man kan skifte fra
100mhz og 133mhz den stod på 100mhz nu står den på 133mhz så nu funger det
hele!!
Vil lige sige mange thx for hjælpen til alle dem der hjalp!!

Venlig.
Hilsen.
Jacob.
Vognsen.