Seriel kommunikation i C++ Builder
Fra : Claus Bisgaard

Dato : 11-04-01 09:54

Et spørgsmål fra en nybegynder ud i den forunderlige C++ verden!

I forbindelse med et projekt skal jeg opretholde en løbende seriel
kommunikation mellem en microprocessor (Motorola 68000) og en C++
applikation med en selvdefineret grænseflade og RS232.

I hjælpefilen til Borland C++ Builder 5.0 står der at det generalt ikke
understøttes at lave seriel kommunikation i en 32-bit Windows applikation.
Det kan da umuligt være tilfældet!

Hvor finder jeg en pakke der kan hjælpe mig. Et eksempel vil være til stor
hjælp...... Nogen må have lavet det før mig.

På forhånd tak for hjælpen.
-Claus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-04-01 11:14

Hej Claus,
"Claus Bisgaard" <cbk@kubik.dk> wrote in message
> [...]
> understøttes at lave seriel kommunikation i en 32-bit Windows applikation.

Nej, det er bestemt ikke tilfældet.
Hvor står det ?
Du kan altid bruge Win32 API'et til at lave seriel kommunikation.

Du kan også anvende nogle tredie part biblioteker, som måske kan gøre det
nemmere for dig - f.eks. TurboPower Async Pro fra TurboPower
(http://www.turbopower.com/products/APRO/).
Valget afhænger naturligvis af hvad du vil opnå (f.eks. billigst muligt,
nemmest muligt fra C++Builder, cross-platform etc.).

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 11-04-01 18:58

Claus Bisgaard wrote:
> [...]
>
> Hvor finder jeg en pakke der kan hjælpe mig. Et eksempel vil være til stor
> hjælp...... Nogen må have lavet det før mig.

Harold Howe har lavet en god klasse TCommPort til seriel kommunikation
fra Borland C++ Builder. Du kan hente den sammen med et eksempel på hans
hjemmeside http://www.bcbdev.com.

Ivan Johansen