pokkers snegle
Fra : Morten Guldager

Dato : 11-10-03 11:32

Hejsa,

I mit nye akvarium har jeg netop konstateret en enkelt snegl.

Rygtet vil vide at snegle hurtigt fortærer alt grønt i deres nærhed.

Jeg vil hellere have fisk og planter end fisk og snegle i mit akvarium..

Altså må sneglene fortrække!

Efter ca 10 minutters parlementeren er jeg kommet til den konklution
at sneglene ikke hører efter.

Så må der andre boller på suppen.

Spørgsmålet er altså: hvilke lette ferskvandsfisk kan let og effektivt
gøre kål på en endnu begrændset sneglebestand.

/Morten

Fra : Aardvark

Dato : 11-10-03 11:56

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> wrote in

-KLIP-

> [...]
>
> Spørgsmålet er altså: hvilke lette ferskvandsfisk kan let og effektivt
> gøre kål på en endnu begrændset sneglebestand.

Smerlinger ! Pragt- Net- eller Muse -Smerlinger er at fortrække.
Pragt kan dog være lidt sarte...

/Aard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-10-03 17:49

Aardvark wrote:

> Smerlinger ! Pragt- Net- eller Muse -Smerlinger er at fortrække.
> Pragt kan dog være lidt sarte...

Ja - jeg bruger også pragtsmerlinger til at holde sneglebestanden nede -
udover at være nyttige, så er de pæne/sjove at se på.

Pragtsmerlingen er nok nemmest at finde hos forhandlerne, men
netsmerlingen bliver ikke helt så stor.

Desuden skulle dværgkuglefisk også være gode til snegle.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Aardvark

Dato : 11-10-03 19:49

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in news:3f883460$0$94886
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> netsmerlingen bliver ikke helt så stor.
>
> Desuden skulle dværgkuglefisk også være gode til snegle.

Dværg kuglefisk er bare nogle bisser...er lidt aggressive.
Alt i alt burde en akvarist med et alm. akvarie, købe net eller muse
smerlinger...da disse ikke bliver så store som Pragt Smerlingerne.

/Aard

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 13-10-03 08:02

> Spørgsmålet er altså: hvilke lette ferskvandsfisk kan let og effektivt
> gøre kål på en endnu begrændset sneglebestand.

Nøglehulsciklider. Snegleæder, meget fredelig, begrænset størrelse.

/Martin