skift af filtermedie, hvor tit?
Fra : Morten Danscher

Dato : 11-10-03 11:05

Hej NG.

Jeg vil lige høre hvor tit i skifter jeres filtermateriale ud i et
spandfilter?
Jeg har ehfi mech og ehfi substrat i mine filtre, men har de en "levetid"?

mvh Morten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-10-03 11:40

"Morten Danscher" <danscher@ @worldonline.dk> wrote in message

> Jeg vil lige høre hvor tit i skifter jeres filtermateriale ud i et
> spandfilter?
> Jeg har ehfi mech og ehfi substrat i mine filtre, men har de en
> "levetid"?

Så sjældent som overhovedeet muligt. Sålænge der er godt gennemløb kunne jeg
aldrig så meget som overveje at skifte. For at tage de grove partikler i
toppen af filtret, plejer jeg at klippe en skive pladevat, der ligger
forrest i filtret. Dette skifter jeg så jævnligt. Pladevat koster vel en
10-20 kr. pr m2, så det betyder intet. Jeg har haft filtre, der har kørt
flere år uden udskiftning eller rensning bortset fra pladevattet.

vh
Jan