?´s - Hvordan kontrolerer man flere moviec~
Fra : morten

Dato : 11-10-03 11:05

Jeg har problemer med at kontrollere flere forskellige movieclips.
På mainstage er der fire knapper - hver knap kalder et movieclip.
Per default skal moivieclip 1 "flyve" ind på scenen.
Når man trykker på en af de andre knapper, skal henholdvis movieclip
2,3 eller 4 flyve ind på scenen, afhængigt af hvilken knap der trykkes
på, samtidig med at movieclip 1 flyver ud. movieclippet skal afspilles
baglæns.

Fra : Bo Dudek

Dato : 11-10-03 11:35

> [...]
>2,3 eller 4 flyve ind på scenen, afhængigt af hvilken knap der trykkes
>på, samtidig med at movieclip 1 flyver ud. movieclippet skal afspilles

du skal have fat i noget, der hedder instance-name.. idéen er, at man
kan have flere fuldstændige ens movieclips, som f.eks. kan været
dragget ind fra din library palette.. de forskellige movieclips kan så
have hvert sit instance name.. og i sin actions palette kan man så
angive, hvilket movieclip man vil stoppe, starte, flytte, ændre
egenskaber for med meget mere..

altså, søg efter 'instance' i help..

mvh
bo dudek