Er Tiscalis nye tilbud værd at bruge?
Fra : myname@myname.dk

Dato : 10-10-03 23:39

Hej.

Jeg har set, at Tiscali kører en kampagne med 256/256 til en lavere pris end
flere af de andre udbydere. Er det et produkt, der er værd at købe?

Jeg ønsker at slippe helt for at have et fastnetsteleabonnement. I
øjeblikket spilder jeg omkring 350 kr. i kvartalet til et teleabonnement hos
TDC, som jeg aldrig bruger.

Fra : Nic

Dato : 11-10-03 10:38

> Jeg har set, at Tiscali kører en kampagne med 256/256 til en lavere pris end
> flere af de andre udbydere. Er det et produkt, der er værd at købe?

Det eneste man kan anbefale er netop produktet - kundeservice osv er en skandale...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-10-03 10:56

Hej , du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har set, at Tiscali kører en kampagne med 256/256 til en
> lavere pris end flere af de andre udbydere. Er det et produkt, der
> er værd at købe?

De har to: "Bredbånd" og "Bredbånd Plus".
Det første er så vidt jeg ved blot videresalg af TDC's, og jeg har ikke
noget førsthåndskendskab til det. Da det kun har kørt siden juni, har
jeg heller ikke synderlig meget andenhåndskendskab til det. Men det er
formentlig udmærket.

Det andet ("Bredbånd Plus") er deres eget (og inden juni hed det blot
ADSL).
Det har jeg haft siden sommeren 2000 og kan kun sige godt om. Fx har
jeg kun været nede [1] en spandfuld timer den sidste fredag i juni
2001, hvor alt ADSL uanset ISP var nede i hele eller dele af Århus.

Det er absolut i teknisk topform.

> Jeg ønsker at slippe helt for at have et fastnetsteleabonnement.

I så fald skal det være "Bredbånd Plus". "Bredbånd" kræver, at man har
en fastnettelefon, hvorimod "Bredbånd Plus" kører på et selvstændigt
kobberpar.

[1] Jeg ser bort fra varslede nedetider på typisk 10-30 minutter ved
centralopgradeing, -udstyrsskift o.l. Sådanne har der da været et par
stykker af, men de varsles dagevis i forvejen og har ligget omkring 5-
tiden om morgen (hvor færrest mulige generes).

--
Hygge fra Århus - Rudi