Bundkort fejl
Fra : John

Dato : 10-10-03 23:38

Jeg har et Asus P3B-F bundkort, som ikke vil starte op.
Det lyder som en ambulance når jeg tænder for computeren.
Jeg har prøvet forskellige grafikkort , ram , strømforsyning og cpu.
Der kommer ingen liv i skærmen overhovedet.
Køler på cpu og grafikkort kører + harddisk
Er der nogen som har et bud på problemet.

John

Fra : Leony

Dato : 11-10-03 12:29

"John" <jbodilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en ambulance når jeg tænder for computeren.
> Er der nogen som har et bud på problemet.

Som regel er en sireneagtig lyd tegn på overophedning af CPU.
Kører køleren rundt?

Har du prøvet en reset af CMOS med jumperen på boardet?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : John

Dato : 11-10-03 23:10

> Som regel er en sireneagtig lyd tegn på overophedning af CPU.
> Kører køleren rundt?

Ja ,køleren kører rundt

> Har du prøvet en reset af CMOS med jumperen på boardet?

Jeg har haft batteriet pillet ud . Jeg kan ikke finde nogen resey jumper.

John

Fra : je_ns

Dato : 12-10-03 00:20

hej
det kan også være dine ram der er defekte, eller ikke monteret helt
rigtig (nogle gange skal der trykkes ganske meget før de sidder helt
rigtigt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rado

Dato : 12-10-03 14:12

On Sat, 11 Oct 2003 23:19:48 GMT, "je_ns" <je_ns.news@kandu.dk> wrote:

>hej
>det kan også være dine ram der er defekte, eller ikke monteret helt
>rigtig (nogle gange skal der trykkes ganske meget før de sidder helt
>rigtigt.

Hvorfor er det egentlig sådan? Det skulle jo ikke være nødvendigt når
der er lås på.
--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein