hvordan går det med de syge heste ??
Fra : D. Nielsen

Dato : 10-10-03 22:54

Mest til Anne Mette ... se tråden nedenfor.
Hvordan går det med de syge heste ?? og hvem er Lene som nogle af Jer
opfordrer Anne Mette til at kontakte ?

Mvh Dorthe

Fra : kristine elbæk

Dato : 13-10-03 10:18

Lene er indehaver at tre stutterinavne, Dryad, Fuglsang og Fantou i polen.
Hun har skrevet flere afhandlinger om træning og håndtering af eliteheste
som er publiceret i amerika + lavet konsulentarbejde for en række andre
internationale stutterier bla. Alvin Schockemühle.
Jeg lærte hende at kende ved et foredrag hun holdt i amsterdam for den
hollandske veterinærforening om anvendelsen af "gamle" dianostiserings og
behandlingsmetoder i moderne veterinærmedicin. Hun har også været brugt som
rådgivende konsulent af en del danske dyrlæger.

hilsen kristine

<3f872a8b$0$69923$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

Fra : Liz B.

Dato : 13-10-03 10:29

"kristine elbæk" <kristine@mail.mira.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> rådgivende konsulent af en del danske dyrlæger.

Meget surt at hun er blevet jaget væk fra gruppen.........
Viden kan man altid bruge.

Hilsen Liz

Fra : Lars

Dato : 13-10-03 11:13

kristine elbæk skrev i meddelelsen ...

Hun har også været i dyreværnsarbejde i en del år, og har lavet velgørende
arbejde for hjemløse katte som hun har fået nogle priser for.
Jeg kendte hende for en del år siden, hvor hun red distancestævner og jagter
på nogen
af hendes travheste med stor succes. Før i tiden red hun vist dressur på
temmelig højt niveau. Hendes travheste er i en klasse for sig. Og hun er nok
en af europas førende indenfor væddeløb.

Jeg mødte hende og hendes mand til mange stævner, og fik mange gode råd. Og
vi var vel et par stykker som var noget paf over at hun altid lige kunne få
sine heste møvret ind på førstepladsen, bedst som man troede at man selv var
tæt på sejren.
Hendes mest uforglemmelige ridt var ved Dm i 99. Efter dyrelægechecket stod
jeg og snakkende med hende, da hun pludselig siger henkastet til sin mand,
at pokalen er blå og den farve manglede hun i sin samling, så han skulle
lige køre ind til Tønder og købe et par hvide handsker til
præmieoverrækkelsen....... Hun havde sidste start, men efter ganske få
kilometer var hun førende. En af de andre red hende op, da der kun var en
10-11 kilometer tilbage og førte til det der kunne ligne en sikker sejr. Da
der var 5 km tilbage var Lene faldet lidt mere tilbage og alle oppasserne
kørte op til målet for at se, det vi troede skulle blive et opløb uden lige.
Hendes mand stod ved mål sammen med os andre med en kikkert. Pludselig siger
han at nu kommer Lene, og da vi andre spørger til den anden rytter, så
kigger han længe i kikkerten og siger så til vores allesammens forbavselse,
at det er kun Lene som kommer! Da hun sprang af hesten, var hun godt klar
over at folk følte sig lidt snydt for opløbet, så kiggede hun undskyldende
hen på tilskuerne og sagde: jeg blev altså nød til at pille lidt tidligt ved
speederen, for jeg skal altså tisse!

Mvh. Lars.

Fra : Karin og Frank

Dato : 13-10-03 20:46