Adgang til én database og ingen andre
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 10-10-03 14:31

Kan man sætte rettigheder op på en MSSQL server, der sørger for at en
ekstern administrator kun har adgang til én database og ikke alle på én
gang?

Med ekstern administrator tænker jeg på følgende:
Jeg har min hjemmeside liggende på et webhotel med tilhørende MSSQL adgang.
Jeg har fast IP.
Jeg har Enterprise Manager installeret på min egen maskine.

Kan min webhost så sætte permissions op som beskrevet ovenfor?

Han har sine betænkeligheder og det synes jeg i og for sig er rart.
Men ville da gerne give ham et lille hint om hvad der kan gøres

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-10-03 16:34

"Kasper Katzmann" <kasper@fjerndettekatzmann.dk> wrote in message
> Kan man sætte rettigheder op på en MSSQL server, der sørger for at en
> ekstern administrator kun har adgang til én database og ikke alle på én
> gang?

Ja?
Hvad mener du med administrator?
Hvad skal du lave på din database

> [...]
adgang.
> Jeg har fast IP.
> Jeg har Enterprise Manager installeret på min egen maskine.

Og hvordan havde du forestillet dig at connecte til SQL serveren?
Du kan gøre det via VPN eller Dialin
Ent Man bruger named pipes til at connecte til serveren

> Kan min webhost så sætte permissions op som beskrevet ovenfor?

Depends

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 10-10-03 20:08

> Ja?
> Hvad mener du med administrator?
> Hvad skal du lave på din database

Jeg skal kunne oprette views, tabeller, redigere tabeller m.m., men ikke
ændre i security settings. Også gerne via Query Analyzer.

> adgang.
>
> Og hvordan havde du forestillet dig at connecte til SQL serveren?
> Du kan gøre det via VPN eller Dialin
> Ent Man bruger named pipes til at connecte til serveren

Jeg får åbnet for min IP i firewall'en og går så direkte ind via Enterprise
Manager.

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-10-03 20:19

Kasper Katzmann wrote:

> Jeg skal kunne oprette views, tabeller, redigere tabeller m.m., men
> ikke ændre i security settings. Også gerne via Query Analyzer.

Jeg formoder at det er din produktionsdatabase?
Hvorfor ikke "bare" uploade et SQL script via dit administrative du har
lavet til dit website?
Du laver vel ikke tabelrettelser direkte på en produktionsserver?

> Jeg får åbnet for min IP i firewall'en og går så direkte ind via
> Enterprise Manager.

Du er forhåbentlig klar over hvor meget der skal åbnes på din side?

mvh/Peter Lykkegaard