Tandlæge
Fra : Kaj Jensen

Dato : 10-10-03 15:05

Min tandlæge har fået over 20000 kr for at fixe mine tænder. Da jeg satte
mig i stolen, spurgte han mig hvad jeg havde tænkt mig, hvortil jeg svarede
"jeg syntes du bare skal gøre det på den måde, som du syntes er bedst".
Da jeg manglede 2 tænder i undermunden valgte han og give mig 2 broer.
Derfor ødelagde han 2 sunde og raske tænder til dette formål. " tænder som
skulle bruges som støtte til kronerne. Havde han oplyst mig dette, havde jeg
straks sagt nej.
På intet tidspunkt fortalte han hvad han lavede, og da jeg havde fået
utallige bedøvende sprøjter, kunne jeg ikke fornemme hvad han lavede.
Desuden lavede han en krone i overmunden. Han fortalte mig, at tanden
allerede var rodbehandlet, men at jeg skulle betale for en stift.
Allerede efter det første besøg begyndte problemerne. 2 dage efter besøget
faldt halvdelen af det midlertidige plastik broer og krone ud og resten
krakelerede. Herefter måtte jeg vente yderlig 1 måned før jeg igen kunne
komme i stolen da tandlægen skulle have ferie.
Efter 1 måned med store smerter kom jeg endelig tilbage i stolen, hvor jeg
var overbevist om, at nu ville alle mine tandproblemer blive løst. Men nej,
sådan skulle det ikke gå. Ingen af broerne eller kronerne passede, og
tandlægen ikke bare lavede en masse slibearbejde på broerne og kronerne men
også på mine tandstubbe. Da han alligevel ikke kunne få dem klemt på plads,
kæmpede han i 3 timer. Dette er noget af det aller værste torturlignende
oplevelse jeg har haft i mit 50 år lange liv. Det gjorde vanvittig ondt, og
blodet nærmest væltede ud i min mund.
Det lykkedes dog ikke for ham, at få tingene på plads, så en uge senere
måtte jeg igen tilbage i stolen, hvor jeg endnu engang måtte udsættes for
tandlægens aggressive behandling.
Der er nu gået ca. 2 måneder siden det første besøg, og kronen og den ene af
tænderne som broen hviler på, gør vanvittig ondt. Så jeg lever efterhånden
af smertestillende piller.
Der er også mange andre problemer, som jeg dog vil undlade, at nævne i denne
skrivelse.
Jeg har forklaret tandlægen om mine problemer. Han siger, at han så bliver
nød til, at bore ned i selve kronerne / broerne og lave rodbehandlinger, og
derefter igen fylde hullerne op med plastik. Naturligvis mod merbetaling
???. Men vil dette ikke netop ødelægge styrken i en krone, og hvorfor vil
han rodbehandle en tand som allerede er rodbehandlet ?. Jeg har jo netop
betalt en stift i samme tand !?.
Allerhelst vil jeg ikke tilbage i hans stol, men er der mulighed for en
slags refusion af hans dårlige arbejde. Og så bruge disse penge som en slags
tilskud til oprydningsarbejde hos en anden tandlæge ?.
Ja, jeg er simpelthen i syv sind, da jeg mener, at denne tandlæge mindst
skylder mig hele beløbet som jeg har betalt.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-03 15:51

"Kaj Jensen" <emalius@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Min tandlæge har fået over 20000 kr for at fixe mine tænder.

<SNIP>

Det lyder afgjort som om du har fået en rigtig dårlig behandling!

Klik ind på www.tandogmund.dk og klik på "Klager" (3. nederste menupunkt i
venstre side)

Mvh. Lisbeth

Fra : Bamse

Dato : 14-10-03 18:45

brænd hans biks ned...

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f86c824$0$7959$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Louise K

Dato : 16-11-03 11:02

Hvad med at gå til et klagenævn?? og finde en anden tandlæge

Fra : mj

Dato : 03-12-03 13:38

Eller til: www.avmintand.dk