opstaldning
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 10-10-03 10:08

Hej ng.

Jeg søger et sted at få opstaldet min kommende hest. Jeg bor i Århus, og
søger et sted, hvor hesten bliver lukket ud hver dag. Jeg muger gerne selv
ud. Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig.

Mange hilsner fra Carina

Fra : taina

Dato : 10-10-03 12:17

"Carina Bach Hansen" <mollie@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> søger et sted, hvor hesten bliver lukket ud hver dag. Jeg muger gerne selv

Hvilket prisleje snakker vi om? Vil du gerne have ridehal med? Skal hesten
også lukkes ind, eller klarer du det selv?

mvh. tina

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 10-10-03 20:13

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Måske Hinnerup Ridecenter? De er vist rimelige med prisen.

Fra : skingur

Dato : 10-10-03 22:43

prøv www.joras.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : taina

Dato : 10-10-03 23:42

"Matilde Bøgh" <matilde.fjerndetteboegh@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske Hinnerup Ridecenter? De er vist rimelige med prisen.

Ja, der flyttede jeg ud for halvanden måned siden, og det er jeg rigtig glad
for. Det koster 1450, og der er både ridehus og mulighed for fold.

mvh. tina

Fra : Heidi Falch

Dato : 11-10-03 09:10

On Fri, 10 Oct 2003 11:07:40 +0200, "Carina Bach Hansen"
<mollie@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg søger et sted at få opstaldet min kommende hest. Jeg bor i Århus, og
>søger et sted, hvor hesten bliver lukket ud hver dag. Jeg muger gerne selv
>ud. Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig.

Hvis det er en islænder, så kan du da prøve at ringe til Helle Rohde
(dog er hun på Island i denne uge). Du kan finde hendes telefonnr. på
www.staldballe.dk. Der står priserne også.

Ellers prøv (igen, hvis det er en islænder), som Christina foreslår
www.joras.dk

Er det ikke en islænder, så prøve at kigge på www.heste-nettet.dk - de
har et sted, hvor man kan søge/tilbyde opstaldning, og det har
www.hesteinfo.dk

--
Knus

Trolden

Fra : Berit Nielsen

Dato : 11-10-03 11:30

> [...]
> søger et sted, hvor hesten bliver lukket ud hver dag. Jeg muger gerne selv

Hej Carina.
Du skal kigge dig meget for når du søger opstaldning i Århus.
Blandt andet det sted min hest står nu...( er ved at flytte).. der manglede
vi i sidste månede halm i ca. 10 dage.
Nu er vi lige løbet tør igen, og der leveres først i løbet af ugen.
Hestene fodres og lukkes ud som vinden blæser,
der uddeles regler og fodervagter med minuts varsel, og de laves også om
igen med minuts varsel.
Hestene får ikke ro til at spise, og lukkes ud selv om de langt fra er
færdige med at spise.
Foldene er meget skrå, og bliver meget glatte når det har regnet.
Fremmede heste lukkes ind på folden, uden at de øvrige der har hest på den
mark er underrettet.
Så det kan langt fra anbefales.

Du skal helt gøre op med dig selv hvad du søger, hvad du vil betale for det
og så kigge på de forskellige steder.

hilsen Berit

Fra : Heidi Falch

Dato : 11-10-03 13:21

On Sat, 11 Oct 2003 12:30:27 +0200, "Berit Nielsen"
<berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

<snip>

>Du skal kigge dig meget for når du søger opstaldning i Århus.
>Blandt andet det sted min hest står nu...( er ved at flytte).. der manglede
>vi i sidste månede halm i ca. 10 dage.

Husker jeg forkert, eller var det i Tranbjerg du har/havde din hest
stående?

--
Knus

Trolden

Fra : Berit Nielsen

Dato : 11-10-03 18:51

> Husker jeg forkert, eller var det i Tranbjerg du har/havde din hest
> stående?
>
> --
> Knus
>
> Trolden

Nej du husker ikke helt galt.
Men jeg er flyttet fra Tranbjerg tildligere på året.
Mange ting kan man sige om Tranbjerg, men hestene har det 100 % optimalt
derude.
Og der mangler aldrig noget derude.

Jeg flyttede dem tættere på mit hjem, nemlig kun 2 km fra mig,
og med Marselisborg skoven som "baghave"... nemlig op på Hestegården.
Men det var nok det dårligste valg.
Og jeg har flyttet dem idag, da der IGEN, IGEN ikke var noget halm.
Og ifølge staldpigen var det leverandøren, men han kunne levere til mig lige
ved siden af på ½ døgn.
Og da jeg så spurgte ham hvorfor Hestegården ikke fik, så var det noget med
at de skylder ham en masse penge.
Og ingen penge, ingen halm... forståligt nok.
Men han skulle levere derop til sidst på ugen, såfremt han fik hans
tilgodehavende.
Nej ingen dårlige ord om Tranbjerg, overhovedet.
Der er hjerterum, og husrum for alle derude.

Hilsen Berit

Fra : Heidi Falch

Dato : 11-10-03 22:45

On Sat, 11 Oct 2003 19:50:52 +0200, "Berit Nielsen"
<berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Nej du husker ikke helt galt.

Pyyh - så er der da noget, der virker endnu

>Men jeg er flyttet fra Tranbjerg tildligere på året.

ok.

>Jeg flyttede dem tættere på mit hjem, nemlig kun 2 km fra mig,
>og med Marselisborg skoven som "baghave"... nemlig op på Hestegården.

Ok - jeg har set deres hjemmeside tror jeg - der står så vidt jeg lige
husker intet om deres adresse - blot at de holder til i Højbjerg.

>Men det var nok det dårligste valg.

Rart at vide, at man ikke skal flytte sit hyppedyr dertil.

>Og jeg har flyttet dem idag, da der IGEN, IGEN ikke var noget halm.
>Og ifølge staldpigen var det leverandøren, men han kunne levere til mig lige
>ved siden af på ½ døgn.

Imponerende.

>Og da jeg så spurgte ham hvorfor Hestegården ikke fik, så var det noget med
>at de skylder ham en masse penge.
>Og ingen penge, ingen halm... forståligt nok.

Meget rimeligt.

--
Knus

Trolden

Fra : Anet

Dato : 14-10-03 18:00

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> manglede

(klip)

Halm der mangler i en stald lyder helt vildt i mine ører. Jeg kan da godt
forstå at det er svært at få pensionærer så hvis man behandler dem sådan.
Jeg kan godt forstå at du har flyttet hestene Berit. Hvordan går det så det
nye sted? Hvor mange heste er der der og hvordan er forholdene der?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Berit Nielsen

Dato : 16-10-03 13:53

> [...]
det
> nye sted? Hvor mange heste er der der og hvordan er forholdene der?

Altså Anette.. *SS*
Du forstår at holde mig aktiv *B*
Nu har hestene jo gået deroppe på det nye sted siden lørdag.
Og de har taget flytningen fint.
Der er kun 3 andre heste ud over mine 2 (½) *S*
Wendy har NYDT den meget mere flade fold, og holder alle de andre godt
igang.
Hun nyder simpelthen at løbe, og lader det rigtigt komme til udbrud i disse
første dage på en flad fold.
Det mest dejlige er at hestene fodres ved ca. 8 tiden og står så ca. til
9.30 - 10 tiden.
Jeg lukker jo selv mine ud & ind indtil jeg er sikker på de er faldet til.
Overlader dem ikke bare til fremmede, når jeg ovenikøbet lige har rykket
deres hjem op med roden.

Har taget nogle billeder som jeg sender til dig i en mail en af dagene.

Knuzz til jer alle.
Hilsen Berit

Fra : Anet

Dato : 16-10-03 14:00

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har taget nogle billeder som jeg sender til dig i en mail en af dagene.

(klip)

hej Berit

De billeder glæder jeg mig til at se. Nu har du jo ret flotte heste og som
jeg har set adskillige gange så er du jo en virkelig dygtig fotograf også.

--
~ Hilsen
Annette ~