Returnere link til databasen
Fra : FePe

Dato : 09-10-03 20:53

Hej NG

Måske er det et dumt spørgsmål, der følger. Det ved jeg ikke selv. Jeg
bruger følgende funktion til at få forbindelse til min MySQL-database
(unødvendigheder er udeladt):

function do_connect()
{
$link = mysql_connect(...);

/* tjekker om tingene er som de skal være. */

return $link;
}

Så kalder jeg funktionen med `$link = do_connect()', men når jeg så med
følgende funktion

function do_close($link)
{
mysql_close($link);
}

afslutter forbindelsen (med `do_close($link)') siger PHP, at det ikke er
"a valid MySQL-Link resource". Nogen, der kan hjælpe?

Mvh.
--
_ __ _ __
| |__ | _|| |__| | _|
|_| |__ |_| |___| http://www.fepe.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-10-03 22:08

FePe wrote:

> afslutter forbindelsen (med `do_close($link)') siger PHP, at det ikke er
> "a valid MySQL-Link resource". Nogen, der kan hjælpe?

Jeg har ikke lige løsningen på problemet (det ville hjælpe at se den fulde
kode), men vil lige sige følgende:

1. Hvorfor ikke bruge PEAR DB
(http://pear.php.net/manual/en/package.database.php), PHP's standardiserede
database-API, som virker med alle databaser, PHP understøtter?

2. Der er næsten aldrig nogen grund til at bruge mysql_close(). Hvis man
bruger vedvarende forbindelser, har mysql_close() ingen virkning, og bruger
man ikke vedvarende forbindelser, lukkes MySQL-forbindelsen automatisk ved
scriptfortolkningens ophør.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : FePe

Dato : 10-10-03 20:33

Jonas Koch Bentzen wrote:

> 1. Hvorfor ikke bruge PEAR DB
> (http://pear.php.net/manual/en/package.database.php), PHP's standardiserede
> database-API, som virker med alle databaser, PHP understøtter?

Min side er indtil videre ret lille, så jeg tror, at jeg nøjes med de
almindelige funktioner. Men tak for linket.

> [...]
> man ikke vedvarende forbindelser, lukkes MySQL-forbindelsen automatisk ved

Ok, det vidste jeg ikke, men jeg er også helt nybegynder i PHP.

Mvh.
--
_ __ _ __
|_| |__ |_| |___| http://www.fepe.dk