Ulovlige garn
Fra : peter

Dato : 09-10-03 19:12

Der er kun en vej hvis fiskerikontrollen ikke svare eller ikke gør nået ved
de ulovlige garn. Op med lortet og aflevere det på politistationen, men sørg
lige for at være nogle stykker på stranden hvis i gør det, da garnfisker kan
være hidsig. Sådan gjorde vi det ved kysten ved Uggerby å for mange år
siden, efter besøget på politistationen kom der gang i fiskerikontrollen så
nu har vi et fint sammenarbejde med kontrollen, som fungere på den måde at
vi finder garnene og så kommer kontrollen og hiver dem op, vi køre flere
gange om ugen. med kraftige lygter tilsluttet bilens cigarettænder kan man
oplyse badekaret inden for første revle hvor de fleste garn står. Vi har
fjernet hundredvis af garn de sidste 20-25 år. Husk lige de 100m inden i
tager noget op, det kan være svært at måle på stranden, tag evt. en snor på
80m , da kontrollen her oppe kun tager garn inden for denne zone.

Fra : Dennis FB

Dato : 10-10-03 16:23

Det lyder nu som om at det er dig der er hidsig !!! slap dog af !

Fra : Ola Nilsson

Dato : 10-10-03 15:34

Stå på dig Peter, vi får aldrig slappna av när det gäller olovligt fiske!

/Ola

Fra : Isak Lyberth

Dato : 11-10-03 10:32

Nåh lille pus, var der noget der havde taet dit ulovligt opsatte garn.
Altså hvor er det synd for dig.
buhu

Hilsen Isak

--
Fjern tallet fra email adressen for at svare

Fra : Michael Tidemand

Dato : 10-10-03 17:42

Hejsa

Hvad med at i smed den bambus stang og lærte at fiske med garn, istedet for
at sidde og vente i flere timer og bruge en million på orm som ryger af
krogen når i skal inponere turisterne, ud at købe nogle garn og i vandet med
dem helst i nærheden af stenmolerne og starten af å/udløb til havet.

Kom igang.

Michael

Fra : Isak Lyberth

Dato : 11-10-03 10:39

Lad os også lige tage nogle øller og små skarpe inden vi kører derud, så
kan vi nemlig også køre sprutkørsel. Og den der melder det er bare et
svin, får vi skal bare selv bestemme hvordan vi skal leve og hvornår vi
skal drikke og køre. Og hvis der på vejen er et rødt lys, så skyder vi
det med vores .222'er som vi selvfølgelig ikke har tegn til, men de skal
da hellerikke bestemme hvad vi må skyde eller ej. For her er det jo os
der bestemmer. Folk der kjómmer og køber vores ulovligt fangede fisk kan
bare hoste op kan de, for hvis de ikke gør, så sparker vi deres hund,
for det er jo os der bestemmer hvad priserne er. Det skal de ikke komme
og sige noget om til os.

Hilsen Isak

Fra : k

Dato : 11-10-03 12:10

velsagt..

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-10-03 16:54

"Isak Lyberth" <ily@Simpel-ITTI.dk> skrev i en meddelelse

<klip en masse bavl om garnfiskere og selvtægt>

Lige som der så ud til at være en mulighed med f.eks. www.tyvfisker.dk for
at komme ulovlige garn til livs, så dukker der straks sådan en gang p** om
selvtægt og fjendebilleder op.
Din analogi er helt hen i vejret. Hvis man endelig skulle bruge
spritbillister som eksempel, ville det svare til at hive en spritbillist ud
af bilen, give ham nogle bank, og skubbe hans bil ud over en skrænt.

Jeg står totalt af over for selvtægtsfolk, en ulovlighed retfærdiggør ikke
en anden. I er ikke en disse bedre end ham der satte de ulovlige garn.
Så meget for www.tyvfisker.dk, ideen skudt i sænk af de sædvanlige typer der
mener sig hævede over landets love i sagens navn. Men hvis jeg på mine
fototure efter ulovlige garn ser en selvtægtsmand stå og hive dem op, kan I
være forvissede om at I kommer på forsiden sammen med ham der satte garnet -
Lige der hvor I hører hjemme.

/Alex

Fra : Isak Lyberth

Dato : 17-10-03 17:30

Jeg vil lige, ganske helligt, påpege at jeg ikke har noget med nogen
tyvfisker side, at gøre. Jeg mener også, som dig, at man ikke bør
retfærdiggøre ulovligheder med andre ulovligheder. Jeg kan dog ikke
sige, at jeg ikke har været med til, at fjerne ulovlige garn i min tid.
Og halvhellig igen, vil jeg påpege, at i de fleste tilfælde var der tale
om glemte garn eller helt groteske tilfælde, hvor en elvmunding var helt
omsluttet af garn, og flere garn lå med 10-20 meters afstand ud langs
den ene bred.

Analogien gider jeg ikke at diskotere.

Hilsen Isak

--
Fjern tallet fra email adressen for at svare

Fra : Frodo

Dato : 13-10-03 11:21

"Michael Tidemand" <michael.tidemand@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> dem helst i nærheden af stenmolerne og starten af å/udløb til havet.

Tjaa... et eller andet sted er det egentligt modigt, at du ligefrem
opfordrer til ulovligheder, med både navn og adresse nævnt. Omvendt kan det
også betragtes som den ultimative dumhed, hvilket vel også bliver
konklusionen efter indholdet at dømme.
Når du nu er i gang, kunne du så ikke lige nævne hvor og hvornår dine garn
sættes op. Så kan du jo selv forklare fiskerikontrollen hvor dygtig du er,
og vi andre slipper for mere af dit ævl her.
Erik

Fra : Frodo

Dato : 13-10-03 11:38

"Frodo" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Tjaa... et eller andet sted er det egentligt modigt, at du ligefrem
> opfordrer til ulovligheder, med både navn og adresse nævnt.

Glemte lige at spørge:
Fik du i øvrigt solgt det kaninbur?
Erik

Fra : \"Tyvfiskeren\"

Dato : 01-11-03 22:12

I udryder os ALDRIG!!!

Fra : Posten

Dato : 01-11-03 22:55

Vi vil hæler igge udryde jer.

Fra : Hans K Nielsen

Dato : 02-11-03 06:17

sjovt de tager sådan på vej de tyvfiskere
de truer både med tæsk og politi
og alligevel kan de ikke finde ud af i det mindste at markere deres garn

vær dog et mandfolk og tag jeres både, hvis kontrollen kommer

Fra : k

Dato : 02-11-03 13:21

du har ret.. men vi vil nu aflige vel gøre et forsøg..!!! i er lige som
ukrudt... jeg fjerner altid ukrudt, selv om jeg ved det kommer igen...!! men
kan jeg holde det nede på et plan hvor jeg kan holde ud at se på det, må jeg
jo være tilfreds..!!

Fra : Henning Nielsen

Dato : 02-11-03 16:41

""Tyvfiskeren"" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> I udryder os ALDRIG!!!

He he. Nu fisker du da vist ikke med garn mere. Jeg tror du fisker med
madding, som kun torskene vil bide på

mvh Henning

Fra : k

Dato : 02-11-03 20:28

hmmm tjaaa.. er mails ikke en god ting..??

Fra : Foodo

Dato : 03-11-03 08:41

""Tyvfiskeren"" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> I udryder os ALDRIG!!!

Hej Morten
Nej så længe du ikke kan få solgt din Jofa 435, må vi vel finde os i dig!