muligheder for GPRS med bærbar
Fra : Jokum

Dato : 09-10-03 17:49

Min bærbar har ingen infrarød port, ingen bluetooth, men den har COM og USB
samt smartcard slot.

Hvilke muligheder har jeg nu for at køre GPRS over den?

Kan man relativt nemt installere infrarød i en bærbar? Hvad med bluetooth?
Hvordan ser en bluetooth device ud til PC, er det et smartcard?

COM port går ikke, for så skal jeg slukke computeren hver gang jeg vil køre
online. USB er heller ikke for fedt, pga. et kabel indgår, men det kan vel
gå an.

Jeg er ikke interesseret i det der d211 kort fra Nokia som er en GPRS sender
i sig selv, det skal være med en rigtig håndholdt mobil tlf.

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 09-10-03 18:32

> Hvilke muligheder har jeg nu for at køre GPRS over den?

Du kan få både IR- og Bluetooth-dongles, der sættes i USB-porten.

Eksempel på Bluetooth:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1694927891

Eksempel på IRDA:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-ctrl/ctrl-io/ctrl-irdausb.html (fås også i mere kompakte versioner).

Mvh.
Karsten

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-10-03 08:06

"Jokum" <jokum@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Min bærbar har ingen infrarød port, ingen bluetooth, men den har COM og USB
> samt smartcard slot.

> Hvilke muligheder har jeg nu for at køre GPRS over den?

Jeg kører gprs med Ericsson T65, en bærbar og et (specielt) USB-kabel til at
forbinde T65 til pc'en med.

-cb