ADSL - Gør det selv..?
Fra : Christian

Dato : 09-10-03 14:36

Hej Folkens

Jeg skal have Tele2ADSL, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at
høre jeres vurdering af, om jeg selv kan installerere det ("Gør det
selv"-pakken) ?

Spørgsmålet er, om man kun har ét stik, iflg. Tele2's guide.

Det ser i hvert fald ud til, at vi kun har én ledning ind i lejligheden, som
kommer op i sådan en rund dåse, hvor der ikke er noget telefonstik i (læs:
man kan ikke tilslutte en telefon direkte til).
Hvis man åbner dåsen, er der flere par af "metaldimser" med skruer, hvori
den indkomne ledning er skruet fast i det ene par metaldimser, og fra samme
sted er der så trukket ledninger til de andre stik i lejligheden.

- Vil dette kvalificere som "hvis du kun anvender et telefonstik"?

Er det i så fald korrekt forstået, at jeg skal sætte et såkaldt skillefilter
op ved siden af den runde dåse, og føre den ledning, der går ind i
lejligheden videre hen i skillefiltret, og så føre alle ledningerne videre
ud i lejligheden derfra?

På forhånd tak!
VH Christian

Fra : Cubus

Dato : 09-10-03 18:49

"Christian" <nononono@thisisspamcontrol.yesyes> skrev

> [...]
> sted er der så trukket ledninger til de andre stik i lejligheden.
>
> - Vil dette kvalificere som "hvis du kun anvender et telefonstik"?

Nej, et telefonstik skal forstås som en alm 3-polet telefonstikdåse.
Det gør ikke noget at der er flere telefonstik, men ved gør-det-selv
metoden udvælges et enkelt stik og evt øvrige stik kan så ikke anvendes.
Hvis der skal bruges telefoner andre steder kan der trækkes
forlængerledninger fra det udvalgte stik.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : FB

Dato : 09-10-03 21:36

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis der skal bruges telefoner andre steder kan der trækkes
> forlængerledninger fra det udvalgte stik.

Korrekt. Det er bare aldrig sket her hos mig.

Før havde jeg TDC netexpress og alle telefonstik virkede, uden at der var
trukket ledninger rundt.
Her ved Tele2 (plus i et helt andet hus end hvor jeg havde TDC) virker alle
telefonstik også.

Jeg forstår det ikke :)

Mvh
Stig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-03 01:19

"FB" <not@validemail.dot> wrote in message

> "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
>
> Korrekt. Det er bare aldrig sket her hos mig.
>
> Før havde jeg TDC netexpress og alle telefonstik virkede, uden at der var
> trukket ledninger rundt.

Det er vel fordi, ham teknikere lavede det ordenligt.... og hvis det var
nødvendigt, bruge ubrugte par i kablet

Fra : Cubus

Dato : 10-10-03 05:40

"FB" <not@validemail.dot> skrev

> [...]
> trukket ledninger rundt.
> Her ved Tele2 (plus i et helt andet hus end hvor jeg havde TDC) virker alle

At telefonstik ikke virker skal forstås som at de er generet af
støj og knas. Men hvis der ikke er noget trafik på ADSL-linjen
er støjen væk. Så hvis man tester sine telefoner, i stik der ikke
skulle kunne bruges, mens internetlinjen ligger stille, kan man
godt komme til at konkludere at det hele virker som det skal.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-03 15:44

"Christian" <nononono@thisisspamcontrol.yesyes> skrev i en meddelelse
> [...]
> op ved siden af den runde dåse, og føre den ledning, der går ind i
> lejligheden videre hen i skillefiltret, og så føre alle ledningerne

Jo kan du godt. Du erstatter bare dåsen med et telefonstik, som du så
forbinder med de 2 ledere, som kommer ude fra. Og de andre ledninger som
fordeler sig ud i lejligheden, smider du bare en almindelig telefonstik
prop på. Når du engang får dit ADSL smider du bare stikket i til det i
stikket på vægen, og de almindelige telefoner ovenpå det stik, og du er
kørende