T310 og synkronisering via datakabel ?
Fra : Rune Manscher

Dato : 09-10-03 13:32

Hej Gruppe,

Jeg har for nylig skiftet min T39 ud med en T310, og vil på T310'eren også
meget gerne være i stand til at synkronisere kalenderen med min pc. Dette
kunne jeg på T39'eren fint gøre via Bluetooth, men det mangter T310'eren
selvfølgelig ikke.

Da jeg ikke har noget IR-interface til min PC, har jeg derfor købt dette
kabel:

http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?
side=produkter&kategori=Datakabler%20Ericsson&id=15

Jeg skulle mene det er lykkedes mig at 'samle' det rigtigt (dvs. vælge den
rigtige af de 3 adaptorer der følger med), men jeg kan ikke få nogen som
helst kontakt til telefonen gennem kablet.

Jeg har installeret Mobil Phone Monitor, men den får ikke øje på min
telefon, heller ikke hvis jeg kører setup-programmet. Af samme grund kan
XTND Connect heller ikke synkronisere.

Jeg er klar over, at det ikke er et originalt kabel, og det kan vel være
grunden til, at det ikke virker med SE-programmer. Men er det virkelig
rigtigt, at jeg ikke kan bruge kablet til at lave forbindelse til
telefonen? Har jeg i virkeligheden købt et kabel beregnet til noget helt
andet, fx. firmware-opdatering og unlocking ? Og hvis ikke, hvilke(t)
programmer kan jeg bruge til at synkronisere ?

Med venlig hilsen,

*Rune

Fra : bme

Dato : 09-10-03 16:08

Jeg købte det kabel du linker til hos mobilkabler (det til 99,-). Der var
ingen adaptere med!!!
Men det fungerer fint med synkronisering, både kalender kontaktpersoner og
noter.

/bo

Fra : Rune Manscher

Dato : 09-10-03 21:15

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in

> Jeg købte det kabel du linker til hos mobilkabler (det til 99,-). Der
> var ingen adaptere med!!!

Jeg fik et kabel med seriel-stik i den ene ende, og et rundt svhs/ps2-
agtigt stik i den anden, samt 3 stik der kunne tilsluttes dette. Det ene af
dem passer til min telefon, jeg antager de andre passer til andre modeller.

> Men det fungerer fint med synkronisering, både kalender
> kontaktpersoner og noter.

Det var da rart at høre. Hvilken software bruger du, og hvilken telefon har
du ? Og måtte du gøre noget specielt for at få det til at virke ?

*Rune

Fra : bme

Dato : 11-10-03 12:05

Hej rune

Jeg brugte communication suite fra dette link
http://www.clubsonyericsson.com/en/software_windows.htm

telefonen er en t310

Det virkede med det samme uden problemer overhovedet.

/bo

Fra : Rune Manscher

Dato : 12-10-03 08:53

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in news:RtRhb.342$6W2.195
@news.get2net.dk:

> [...]
> http://www.clubsonyericsson.com/en/software_windows.htm
>
> telefonen er en t310
>
> Det virkede med det samme uden problemer overhovedet.

Mange tak for svaret - så må jeg bare konstatere, at kablet er defekt,
telefonen er halvdefekt eller jeg er et fjols og ikke kan finde ud af at
sætte kablet rigtigt i.

*Rune