[MSSQL] Fuzzy-søgning
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-03 12:40

Hvor gode - eller dårlige - er mulighederne for at lave fuzzy-
søgning i MSSQL 2000?

Jeg kan se at man kan benytte DIFFERENCE (der sammenligner soundex-
værdier) og fuldtekstindeksering - men umiddelbart tror jeg ikke
det vil kunne give de resultater firmaet ønsker.

Vi har i øjeblikket en database med ca. 5500 firmaer - antallet af
optagelser ændrer sig ikke voldsomt.
Navnesøgning foregår pt. med LIKE %søgeord% - det fungerer fint og
hurtigt. Nogle mener så bare at man også burde kunne finde poster
på fejlstavede søgeord - fx at "musik" også finder "music".

Som det måske fremgår syne jeg ikke umiddelbart at det virker som
en god ide, men jeg vil gerne høre hvad andre har af meninger og
erfaringer. Kan man lave en "fuzzy-løsning" til mssql uden at miste
nævneværdig søgehastighed og uden at få for mange uønskede
resultater ved søgninger?
--
Jens Gyldenkærne Clausen