opfriskning af netskæringer
Fra : JSC

Dato : 09-10-03 07:41

Hej Gruppe

Er det muligt selv at friske nedskæringerne op på et gammel skæfte:

Findes/kræves der specialværktøj??

Link til en hjemmeside med billeder vil være kærkomment

Mvh.
Jørgen

Fra : J Nielsen

Dato : 09-10-03 18:38

On Thu, 9 Oct 2003 08:41:19 +0200, "JSC" <JSC@nospam.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Er det muligt selv at friske nedskæringerne op på et gammel skæfte:

Tjaee... det kræver et godt håndelag for at opnå et pænt resultat.

>Findes/kræves der specialværktøj??

Ja. Du skal bruge et "stemmejern" med en V-profil som passer til din
netskæring. Jernet bør have to paralelle skær og skal matche antallet af
linier per tomme.

>Link til en hjemmeside med billeder vil være kærkomment

http://www.fandfwoodcarving.com/mischand.htm

Søg selv videre på Google efter "checkering tools"
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : JSC

Dato : 10-10-03 07:26

"J Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
On Thu, 9 Oct 2003 08:41:19 +0200, "JSC" <JSC@nospam.dk> wrote:

>Tjaee... det kræver et godt håndelag for at opnå et pænt >resultat.

Jeg hygger mig lidt med at lave knive i vintermånederne, så jeg er villig
til at "tage chancen"

>http://www.fandfwoodcarving.com/mischand.htm

> Søg selv videre på Google efter "checkering tools"

Takker - Der ser ud til at man skal fikse nogle skæfter før det kan betale
sig at investere i værktøjet....

/Jørgen

Fra : Per, Odense

Dato : 10-10-03 13:05

JSC, <JSC@nospam.dk>
skrev i 3f865105$0$45364$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, bl.a. (forkortet):
> [...]
> villig til at "tage chancen"

> Takker - Der ser ud til at man skal fikse nogle skæfter før det kan

Mon man kunne fjerne hærdningen fra en lille trekantet fil og bøje den lidt?
Så ville den ligne det dyre værktøj.

--
MVH Per Herholdt, Odense
Molly (Vizsla):

Fra : Gert Sørensen

Dato : 12-10-03 10:08

Jeg købte et netskæresæt hos www.nilssonimport.se og har siden både
opfrisket, og skåret nye netskæringer.
I de første forsøg var resultatet mindre godt, men efterhånden er det blevet
rimeligt. En ting er imidlertid vigtigt:
Det kræver tålmodighed.
I "NILSSON"`s katalog er der ydermere en udførlig beskrivelse på hvordan man
udfører netskæringen.

Gert.

Fra : JSC

Dato : 13-10-03 07:59

"Gert Sørensen" <gesk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kræver tålmodighed.
> I "NILSSON"`s katalog er der ydermere en udførlig beskrivelse på hvordan

Hej Gert

Jeg har søgt på "checkering tools" uden held.

Hvad hedder værktøjet på svensk??

Mvh.
Jørgen

Fra : Erik Prestmo

Dato : 09-10-03 11:03

JSC <JSC@nospam.dk> skrev i
> Hej Gruppe
>
> Er det muligt selv at friske nedskæringerne op på et gammel skæfte:
>
> Findes/kræves der specialværktøj??

Ja
Ja

i tilegg trenger du håndlag og talent, samt årelang erfaring.......

Jeg ville ikke slippe deg borti børsa mi, helst ikke børsa di heller.

Børsemaker, heter det.

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Fra : JSC

Dato : 10-10-03 07:29

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> skrev i en meddelelse
> JSC <JSC@nospam.dk> skrev i

> Ja
> Ja
>
> i tilegg trenger du håndlag og talent, samt årelang erfaring.......

Håndelag ingen problem, talent - det må tiden vise....

> Jeg ville ikke slippe deg borti børsa mi, helst ikke børsa di heller.

Tøsedreng

> Børsemaker, heter det.

Han kan få lov til at stå for bruneringen......

/Jørgen