Asus P4C800-E Deluxe
Fra : René Jensen

Dato : 09-10-03 01:08

Jeg har købt ovenstående bundkort samt en 2.8GHz Pentium 4 (800MHz FSB),
2x512MB
Kingston HyperX PC3500 DDR-RAM moduler og et AOpen H700A kabinet - de
resterende
dele er fra min gamle computer.

Mit problem er at jeg ikke kan få computeren til boote, jeg får ingen
fejlmeddelser fra bundkortet, hverken BIOS beepcodes eller Asus' Vocal POST
Messages.

Jeg har gennemgået samtlige jumper-indstillinger (de sidder, som de skal),
resat
BIOS, skiftet RAM moduler, skiftet grafikkort samt at boote op med kun
strømstikkene og PC-speakeren sat til ... men det eneste der sker at de
enkelte
enheder (som er tilsluttet) starter op på normal vis, og lige før POST
fryser
computeren, og dermed kan jeg altså ikke komme ind i BIOS, hvilket udelukket
at
jeg skulle have ændret nogle indstillinger.

Nogen som har en idé til en mulig løsning?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Henning Larsen

Dato : 09-10-03 14:02

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> at
> jeg skulle have ændret nogle indstillinger.
>
> Nogen som har en idé til en mulig løsning?

Prøv om du kan starte op hvis du MEGET HURTIGT trykker på on-knappen efter
du har slukket. Der må kun gå en brøkdel af et sekund. Hvis du kan starte op
på den måde, har du samme fejl som jeg havde på mit P4C800 deluxe (ikke -E).
Det var en dårlig kondensator på bundkortet som var årsagen. Jeg fik kortet
byttet.

Henning

Fra : JK

Dato : 09-10-03 14:54

On Thu, 9 Oct 2003 02:08:22 +0200, "René Jensen"
<not4u2know@privacy.org> wrote:

> [...]
>at
>jeg skulle have ændret nogle indstillinger.
>
>Nogen som har en idé til en mulig løsning?

Jeg mener, at du skal holde Insert tasten nede før du tænder og holde
den nede, indtil boot-billede starter på skærmen.

Der kan være grafikkort inkompatibilitet. Jeg har set et A280 Winfast
som ikke ville køre med det bundkort. AGP-kortet _skal_ være helt nede
!

Det kan også være en ram inkompatibilitet. Jeg ville prøve med
forskellig grafikkort og ram, indtil skidtet tænder første gang.

mvh

John

Fra : Harder

Dato : 15-10-03 03:35

> [...]
> at
> jeg skulle have ændret nogle indstillinger.
>
> Nogen som har en idé til en mulig løsning?

Du skal nok tjekke om det er de rigtige ram du har købt mener det er pc3200
den skal køre med hvis det ikke er en fejl tastning fra din side.

Mvh. Henrik

Fra : Jesper Bjerg

Dato : 16-10-03 19:40

"Harder" <HenrikFJERNharder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh. Henrik
>
> jeg bruger 2 x Kingston HyperX PC3500 DDR-RAM moduler og de kører fint
måske din pat indstilling der er sat til turbo jeg har ikke kunnet få det
til at virke i turbo mode

hilsen jesper bjerg