/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
TDC Online Musik er godt nok besværgeligt ~
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 08-10-03 22:12

Jeg kan se der er talt om at dette site ikke virker med non-MS browsere. Det
virker sørme heller ikke specielt godt med MS browser. Jeg købte et album og
lejede et musiknummer med følgende resultat:

- Albummet mangler et nummer
- Leje nummeret har licens problemer grundet den ikke kan bruge Media Player
uden deres egne indstillinger. Når man så har forsøgt at afspille nummeret
nogle gange uden succes, så skal man have en ny licens

Det eneste hjælp man får fra TDC (egentlig nok OD2 i den sidste ende) er at
"det virker her hos os" og en besked om at gendanne numre/downloade licenser
igen. Ingen af disse råd virker og jeg sidder nu og har brugt 7-8 timer uden
at få hvad jeg har købt.

Nogle andre erfaringer her i gruppen med TDC Online Musik og MS browser, jeg
synes det er meget besværgeligt med al det DRM og man sparer egentlig ikke
mange penge. Når man så opvejer imod at man kun får 128kb WMA filer, så er
det ikke det besvær værd i mine øjne.

Bare mine 25 ører

mvh Kenn



 
 
Torben Nielsen (09-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben Nielsen


Dato : 09-10-03 19:19

Kenn L. Schjødt wrote:
> Nogle andre erfaringer her i gruppen med TDC Online Musik og
MS browser, jeg
> synes det er meget besværgeligt med al det DRM og man sparer egentlig ikke
> mange penge. Når man så opvejer imod at man kun får 128kb WMA filer, så er
> det ikke det besvær værd i mine øjne.
>
> Bare mine 25 ører
>
> mvh Kenn
>
>

Jeg har også haft dårlige erfaringer. Første gang jeg brugte
tjenesten, kunne jeg fint lytte til musikken. Men da jeg et par
uger senere ville bruge den igen, begyndte den pludselig at ville
hente licenser ned og derfra gik alt galt: Når man accepterede at
hente en licens kom der et vindue med en masse kryptiske tegn og
en "Cancel"-knap, der var skam også en "Accept"-knap, men den
kunne man ikke trykke på. Derfor sendte jeg en mail til support
og efter et par dage skrev de tilbage at jeg skulle sætte Media
Player til at hente licenser pr. automatik. Det gjorde jeg så,
men det var stadig ikke muligt at spille musik (det skal tilføjes
at både IE og Media Player er helt up to date). Så gad jeg ikke
at bruge tjenesten mere.

Noget der desuden irriterer mig meget, er at TDC ikke giver et
link til ris og ros længere, det var der førhen og da klagede jeg
over at man skulle bruge IE.


Mvh.
Torben


Kenn L. Schjødt (09-10-2003)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 09-10-03 22:54


"Torben Nielsen" <tor_niel@fjernes.msn.com> wrote in message

> Jeg har også haft dårlige erfaringer. Første gang jeg brugte
> tjenesten, kunne jeg fint lytte til musikken. Men da jeg et par
> uger senere ville bruge den igen, begyndte den pludselig at ville
> hente licenser ned og derfra gik alt galt: Når man accepterede at
> hente en licens kom der et vindue med en masse kryptiske tegn og
> en "Cancel"-knap, der var skam også en "Accept"-knap, men den
> kunne man ikke trykke på. Derfor sendte jeg en mail til support
> og efter et par dage skrev de tilbage at jeg skulle sætte Media
> Player til at hente licenser pr. automatik. Det gjorde jeg så,
> men det var stadig ikke muligt at spille musik (det skal tilføjes
> at både IE og Media Player er helt up to date). Så gad jeg ikke
> at bruge tjenesten mere.

Præcis de samme problemer jeg havde, bortset fra licens problemerne var der
fra starten af. Rart at vide jeg ikke er den eneste, da supporteren gav
indtrykket at det plejede at virke hos de fleste.

Ellers kunne supporteren kun kunne fortælle mig at det virkede fint på hans
test PC og alle de her indstillinger på media player. Derudover måtte man
helst ikke bruge en pop-up killer (jeg bruger Google Bar), hvilket jeg
fortalte ikke er en realistisk mulighed, da IE kun er acceptabel med en
pop-up killer

Jeg har derfor tænkt mig at kontakte mit kreditkort selskab og bede dem om
at tilbageføre mine 99 kr. da jeg ikke har fået den vare jeg har betalt for.

mvh Kenn



Torben Nielsen (10-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben Nielsen


Dato : 10-10-03 18:06

Kenn L. Schjødt wrote:

> Ellers kunne supporteren kun kunne fortælle mig at det virkede fint på hans
> test PC og alle de her indstillinger på media player.

Virkelig kompetent support.

> Derudover måtte man
> helst ikke bruge en pop-up killer (jeg bruger Google Bar), hvilket jeg
> fortalte ikke er en realistisk mulighed, da IE kun er acceptabel med en
> pop-up killer

IE er ikke acceptabel, heller ikke med en pop-up killer. Det er
et nødvendigt onde til brug ved Windows Update og TDC's
musiktjeneste, nå nej, jeg kan alligevel ikke bruge TDC's
musiktjeneste, så IE skal kun bruges ved Windows Update.

>
> Jeg har derfor tænkt mig at kontakte mit kreditkort selskab og bede dem om
> at tilbageføre mine 99 kr. da jeg ikke har fået den vare jeg har betalt for.
>
> mvh Kenn
>
>

Hehe, jeg nøjedes heldigvis kun med deres prøveabonnement.

Mvh.
Torben


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste