Update om Mormis og killingerne
Fra : Elwarth

Dato : 08-10-03 21:07

Daw derude

Nu er det vist tid til en lille update. Jeg har lige lagt friske billeder op
på hjemmesiden.
I sidste uge var Mormis og alle killingerne en tur hos dyrlægen for at blive
tjekket. De var alle sunde og raske, bortset fra, at Mormis havde øremider
(som vi nu er færdige med at behandle). Vi fik hende tjekket for FIV/FELV,
og hun havde heldigvis ingen af delene.
Siden dyrlægebesøget har vi dog været en lille smule bekymrede, for
killingerne tabte sig i flere dage efter. De er dog begyndt at tage på igen,
men kun nogle få gram pr. dag. Lige nu er der ret stor forskel, de vejer
mellem 154 g og 240 g. Derfor har vi købt noget modermælkserstatning til at
supplere med. Men det er godt nok svært at give en killing sutteflaske, det
er kun lykkedes mig at få en lille smule i den mindste killing. Nogen gode
tricks? Og er der grund til vores bekymringer? De er nu 3 uger gamle, så jeg
regner med at forsøge med noget tallerkenmad om en uges tid.
Vi har endnu ikke officielt sat dem til salg, da vi venter på, at dyrlægen
får regnet en samlet pris for neutralisation og 2 vaccinationer af alle 8.
Derfor ved vi ikke helt endnu, hvad de skal koste. Men 1 eller sandsynligvis
2 er allerede afsat til min storebror, så ind til videre går det jo meget
nemt ;-D

Venligst
Dorthe

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 08-10-03 21:38

Hej
Da jeg fodrede Mypbe med erstatning, var hullet i de sutteflasker jeg fik
hos dyrelægen for lille - også da den blev 3 uger gammel. Prøv at gøre
hullet større med en nål eller en spids kniv.
Hilsen Hanne

Fra : Ida

Dato : 08-10-03 22:24

--
> [...]
sandsynligvis
> 2 er allerede afsat til min storebror, så ind til videre går det jo meget

Hej Dorthe

Jeg bruger altid engangssprøjter -uden kanyle selvfølgelig- til
modermælkserstatning.. det er meget nemt at dosere selv hvor meget der skal
ud ad gangen og de små lærer lynhurtigt at suge stemplet tomt selv.
Det med sutteflasker har jeg forsøgt mange gange, men har aldrig fået det
til at fungere *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Elwarth

Dato : 09-10-03 14:21

> [...]
> ud ad gangen og de små lærer lynhurtigt at suge stemplet tomt selv.
> Det med sutteflasker har jeg forsøgt mange gange, men har aldrig fået det

Hej Ida
Jeg er glad for at høre, at andre heller ikke har kunnet få det til at
virke, jeg følte mig som komplet idiot
Så prøver vi engangssprøjterne, sådan nogle har vi tilfældigvis liggende.

Venligst
Dorthe

Fra : Ida

Dato : 09-10-03 15:04

--
> [...]
> virke, jeg følte mig som komplet idiot
> Så prøver vi engangssprøjterne, sådan nogle har vi tilfældigvis liggende.

Held og lykke med hele projektet..så godt det er gået killingerne indtil nu,
så er jeg sikker på, at alle kommer sunde, raske og robuste ud i nye skønne
hjem

Fra : Ragna

Dato : 09-10-03 17:25

Hej Dorthe!

Hvor er killingerne altså bedårende - specielt savler jeg over de røde.
Man kan tydeligt se på mormis, at hun har fået det meget bedre efter at være
kommet i pleje hos jer.
Hun har et helt saligt udtryk i ansigtet på det billede, hvor hun ligger
udstrakt i kufferten med sine killinger.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Kate

Dato : 12-10-03 21:18

Jeg vidste jeg ikke skulle ha' kigget.......For hulen da hvor er de
nuttede.....Jeg må vidst hellere lige få fat i Mowsen så jeg kan få
bekræftet at jeg _har_ nok katte

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.