Helt vild friske fjordheste i Norge ? :-)
Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 08-10-03 16:57

-- Jeg gentog Nina Svanholms spørgsmål på debatsiden på
www.fjordhest.dk da der har været problemer og alle spørgsmål var
blevet slettet. Nu er der en venlig nordmand, der har givet et svar på
spørgsmålet.
Vi har lige i dag fået dyrlægeregning for to dages forgæves
kolikbehandling af datterens fjordhest. Nu mangler vi "kun" at få
regning fra behandling på Ansager Dyrehospital, hvor det viste sig den
havde forstoppet blindtarm. Så jeg sætter mig på en stol, når
regningen kommer men hesten er frisk igen og det er vi glade
for.
Lisbeth

Fra : Anet

Dato : 08-10-03 22:20

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har lige i dag fået dyrlægeregning for to dages forgæves
> kolikbehandling af datterens fjordhest.

(klip)

Når du skriver to dages forgæves kolikbehandling af datterens hest er det så
fordi at den ikke havde kolik og istedet for en forstoppet blindtarm?

> [...]
> havde forstoppet blindtarm. Så jeg sætter mig på en stol, når
> regningen kommer men hesten er frisk igen og det er vi glade

(klip)

Ja, det koster nogen gange nogle store summer at være hesteejer. Vi havde
selv indlagt en hest her i forsommeren. Den blev indlagt en fredag aften og
kom hjem igen mandag formiddag. Sådanne weekendindlæggelsestimer er dyre
skulle jeg hilse og sige fra min pengepung.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 10-10-03 18:50

Anet <anet49@hotmail.com> skrev:

> [...]
>t.news.tele.dk...

>Når du skriver to dages forgæves
>kolikbehandling af datterens hest er det så

-- Da den fik store smerter på dagen efter første behandling,havde
dyrlægen en hånd oppe i tarmen og kunne mærke "noget hårdt og
rundt", som hun ikke turde udtale sig om hvad var. Trods det gav
hun den endnu en oliebehandling og et skud smertestillende. Hvis
der så ikke kom gødning fra hesten i løbet af dagen, fik datteren
at vide hun ikke skulle ringe til dyrlægen igen, men få den kørt
på dyrehospital. Jeg tør ikke tænke på hvor slemt den så havde
fået det, hvis vi ikke havde fået den afsted, mens der stadig var
virkning af den smertestillende indsprøjtning. Og regningen fra
dyrehospitalet kom i dag, den er på 4100 kr. , hvor vi kom med
hesten sent tirsdag aften og hentede den torsdag aften.
Lisbeth

Fra : Nina Svanholm

Dato : 09-10-03 10:41

> [...]

> www.fjordhest.dk da der har været problemer og alle spørgsmål var
> blevet slettet. Nu er der en venlig nordmand, der har givet et svar på

Endelig et svar, tusind tak for hjælpen -tålmodighed er ikke altid min
stærke side

> [...]
> havde forstoppet blindtarm. Så jeg sætter mig på en stol, når
> regningen kommer men hesten er frisk igen og det er vi glade

Ja, de kan hurtigt blive dyre i drift de små pruheste Havde iøvrigt en
Fjordhoppe i ca. 10år, hun har aldrig været syg!

Venlig hilsen Nina Svanholm.