Kald af funktion i andet unit.
Fra : S

Dato : 08-10-03 14:29

Hejsa

Jeg har et program i Borland C++ Builder 5 med 2 units(Unit1.h og
Unit2.h).

I Unit1 har jeg en funktion der hedder update og er defineret nogle
lunde således:
void update ()
{
}

Den funktion vil jeg gerne kalde fra Unit2 men det kan jeg ikke finde
ud af og jeg kan heller ikke finde det rigtige sted i hjælpe filen at
lede.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør eller hvor jeg kan
læse hvordan men gør?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-03 14:38

S skrev:

> [...]
>
>Den funktion vil jeg gerne kalde fra Unit2 men det kan jeg ikke finde
>ud af og jeg kan heller ikke finde det rigtige sted i hjælpe filen at

#include "Unit1.h"

update(hele_molevitten);

--
Bertel

Fra : S

Dato : 08-10-03 14:50

On Wed, 08 Oct 2003 15:37:49 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>#include "Unit1.h"

>update(hele_molevitten);

Det virker ikke. Det har jeg prøvet. Den siger bare Call to undefined
function.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-03 15:09

S skrev:

>Det virker ikke. Det har jeg prøvet. Den siger bare Call to undefined
>function.

Er stien til modulet rigtig?

--
Bertel

Fra : S

Dato : 08-10-03 15:20

gOn Wed, 08 Oct 2003 16:08:48 +0200, Bertel Lund Hansen

Hvilket modul? Mener du uniten? Så ja.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Bertel Brander

Dato : 08-10-03 22:10

S wrote:
> [...]
> lede.
>
> Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør eller hvor jeg kan

Normalt har man funktioner i c/cpp filer og prototyper i h-filer.

Du skal putte funktionen i en cpp-fil og lave en prototype i en h-fil
der inkluderes af alle de cpp filer der bruger funktionen, f.ex:

unit1.cpp:

#include "unit1.h"
void update()
{
}

unit1.h
extern void update();

unit2.c:

#include "unit1.h"

update();

/b

Fra : S

Dato : 09-10-03 08:39

On Wed, 08 Oct 2003 23:09:44 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:
>unit1.h
>extern void update();

Tak det var lige netop extern jeg manglede.

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 09-10-03 16:06

[ me@privacy.net ]

[ ... ]

> Tak det var lige netop extern jeg manglede.

Funksjonsdeklarasjoner er extern i utgangspunktet.

$ gcc -c foo.c
$ gcc -c bar.c
$ gcc bar.o foo.o
$ ./a.out
I am a foo
$ for i in foo.h foo.c bar.c; do cat $i; echo "----"; done
void foo( void );
----
void
foo()
{
puts( "I am a foo" );
}

----
#include "foo.h"

int
main()
{
foo();
}
----
$

ivr

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-10-03 18:43

Igor V. Rafienko wrote:
> [ me@privacy.net ]
>
> [ ... ]

> Funksjonsdeklarasjoner er extern i utgangspunktet.

Ja, "extern void update();" er det samme som "void update();",
men ikke det samme som "". "extern int x;" er heller ikke det
samme som "int x;".

/b