Alf har fået loppeallergi :o( hjælp
Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-10-03 13:54

Hejsa allesammen!

I forgårs opdagede min kæreste en bar plet i nakken på Alf. Der var et sår
og det så ikke rart ud. Vi drønede jo selvfølgelig afsted til dyrlægen med
det samme.
Det første hun spurgte om, var om de havde lopper, men det havde vi ikke
lagt specielt mærke. Vi plejer ellers nok at opdage det meget hurtigt, da
fire katte der klør sig ekstra meget ikke lige sådan er at overse. Men jo
han havde små sorte klatter over det hele
Han fik en sprøjte mod allergien, og penicilin til 10 dage. Træls!
Da vi ikke havde set noget på de andre, og da der ikke var gået flere
måneder siden vi behandlede dem sidst, kom vores dyrlæge til at tænke på
hans størrelse. Og hun ville prøve at kontakte det firma, der laver
loppemidlerne, for at spørge om vi måtte bruge det der normalt er til små
hunde. Hun ringede igår, og sagde at det havde firmaet sagt at man faktisk
skulle med en kat i den størrelse. Det har jeg aldrig hørt om før?
Nå men nu har vi fået den købt og skal så have ham dryppet. Problemet er bar
eat han bliver ved med at rive såret op, og det er lige der i nakken hvor vi
skal dryppe. Kan vi lave en forbinding, så det kan få så meget ro at der
kommer skorpe på?
Al hjælp kan bruges!

På forhånd tak Kari

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-10-03 07:47

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> skal dryppe. Kan vi lave en forbinding, så det kan få så meget ro at der

Hej Kari.

Jo tak, det har jeg også prøvet! Det var dog efter vaccination, ormekur og
bedøvelse inden kasteration. Og det hele blev selvfølgelig givet i
nakken......på samme tid. Så der fik min lille dreng også en allergisk
reaktion i nakken. Nøjagtig som du har beskrevet.

Han fik også en penicillinkur, og så fik han desuden Prednisolon tabletter
(binyrebarkhormon) i ca. en uge. De skulle være kløestillende, og de virkede
i hvert fald hos os. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er det Alf har fået
som sprøjte, og hvor lang tid sådan en virker. Men ellers er det måske
løsningen . Jeg ville i hvert fald prøve at høre dyrlægen ad.

Du skal dog lige være opmærksom på, at der godt kan gå lang tid, før det
bliver fint igen. Hos os gik der ca. en måned før såret var helt væk, men
det blev finere og finere for hver dag, der gik. Og der går endnu længere
tid, før pelsen er vokset helt ud igen .

M.v.h.

Helle Frederiksen.