Tele2 ADSL teknik
Fra : Dennis E

Dato : 08-10-03 12:00

Jeg sidder og overvejer tele2, ja på trods af de posts herinde.

Men nu sidder jeg og kigger på at folk sætter router på, hvorfor? er
det modem ikke godt nok, hvad er det der mangler? jeg har set nogle
steder at der er nat i den, i sætter aligevel routeren i modemet.

Jeg har funderede lidt over at smide den til mnin server som har
firewall mm og router trafik videre til mine computere.

Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men
hastig og ping mæssigt)

Dennis

Fra : Brian Møller

Dato : 08-10-03 12:20

> Men nu sidder jeg og kigger på at folk sætter router på, hvorfor? er
> det modem ikke godt nok, hvad er det der mangler? jeg har set nogle
> steder at der er nat i den, i sætter aligevel routeren i modemet.

NAT i det modem ? Ikke mig bekendt og ved heller ikke lige hvordan man
skulle kunne komme til at pille lidt ved det.

> Jeg har funderede lidt over at smide den til mnin server som har
> firewall mm og router trafik videre til mine computere.

Ikke noget problem. Jeg har selv en redhat 7.3 server kørende som får
tildelt ip via dhclient. Virker squ fint. NAT'er videre til 6 andre maskiner
og jeg har følgende kørende: imap, pop3, smtp (via tele2's backupmx), ssh,
ftp og det triller bare.

> Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
> igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men
> hastig og ping mæssigt)

Da jeg endelig fik min linie så har jeg ligget på ca. 220 kb/sec mere eller
mindre hele tiden. Ping har jeg ikke checket da jeg ikke spiller så meget på
inet; men de (Tele2) har lige haft pillet ved backbone i nat, så det kan
godt være at de har fixed noget der.

Mvh

Brian

Fra : Dennis Enøe

Dato : 08-10-03 16:41

"Brian Møller" <news@moellernet.dk> wrote in message

> NAT i det modem ? Ikke mig bekendt og ved heller ikke lige hvordan man
> skulle kunne komme til at pille lidt ved det.

Jeg kunne heller ikke forstå det

> [...]
maskiner
> og jeg har følgende kørende: imap, pop3, smtp (via tele2's backupmx), ssh,

cool

> [...]

> inet; men de (Tele2) har lige haft pillet ved backbone i nat, så det kan

Jeg tror stærkt jeg vil overveje det skal lige kigge på opsigelse hos
min nuværende
som jeg er MEGET utilfreds med, det kan næsten kun blive bedre

Dennis

---

Fra : Calle.

Dato : 08-10-03 14:22

Dennis E wrote:
> [...]
> det modem ikke godt nok, hvad er det der mangler? jeg har set nogle
> steder at der er nat i den, i sætter aligevel routeren i modemet.

du blander vist 2 ting sammen. Modem og router et 2 forskellige ting
Folk sætter selvfølgelig en router på, når de laver et lokal net.

--
Calle

Fra : Dennis Enøe

Dato : 08-10-03 16:44

"Calle." <FAKE@FAKE.FAKE> wrote in message
> du blander vist 2 ting sammen. Modem og router et 2 forskellige ting
> Folk sætter selvfølgelig en router på, når de laver et lokal net.

Kan du da ikke bare smide en switch eller hub på som hvis det havde været en
router?

Hvis ikke, så går jeg ud fra det har noget med interne ip adresser at gøre,
og det
er jeg vel så ude om da min server tildeler det på mit interne netkort

Jeg har aldrigt pillet ved modem løsninger og lad mig pænt sige at deres
support
ikke kunne svare på hvorfor folk brugte en router.

Dennis

---

Fra : Dennis Enøe

Dato : 09-10-03 07:48

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> support
> ikke kunne svare på hvorfor folk brugte en router.

Nu vi er ved det, så er alle porte måske default åben med et modem, eller
skal
man ind og åbne dem som på en router?

Dennis

---

Fra : Brian Møller

Dato : 09-10-03 08:21

> Nu vi er ved det, så er alle porte måske default åben med et modem, eller
> skal man ind og åbne dem som på en router?

Der er ikke noget funktionalitet i et modem.
Det lader bare alt komme igennem uden problemer.
Dog har Tele2 så valgt i deres udstyr at blokere for port 25 (smtp) og
sikkert også for port 119 (news). Tele2 tilbyder så en backup-mx som din
post så kan komme igennem ud til din egen server. Men det er noget helt
andet.
Så det er på med en firewall hvis man bare smider kablet direkte fra modem
over i pc.

/Brian

Fra : Dennis Enøe

Dato : 09-10-03 13:55

> [...]
> andet.
> Så det er på med en firewall hvis man bare smider kablet direkte fra modem

Kanon tak for alle svarene, så ved jeg sikkerhedsmæssigt hvad jeg går ind
til

Dennis

---

Fra : Claus O

Dato : 09-10-03 14:12

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote

> Kanon tak for alle svarene, så ved jeg sikkerhedsmæssigt hvad jeg går ind
> til

Bør læses:
sikkerheds-,
kvalitets-,
supportmæssigt............
men OK Tele2 er måske *1%* bedre på sidste punkt end hvad du har (Tiscali?)
men forvent ligesom Tiscali de ikke har styr på en skid adm.mæssigt (eks. kan
de udskrive en faktura på eks. 1500 og en rykker på 500 på samme fakturanr.)

Fra : Dennis Enøe

Dato : 09-10-03 14:49

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
kan
> de udskrive en faktura på eks. 1500 og en rykker på 500 på samme

Tja men jeg får så dog mere for mine penge end hos Tiscali

Dennis

---

Fra : Claus O

Dato : 09-10-03 15:04

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote

> Tja men jeg får så dog mere for mine penge end hos Tiscali

Kvalitet i supporten kan vel kun være bedre end hos Tiscali? (som
vel ikke eksisterer....) så det gør du vel!?!
Men jeg erindrer aldrig at have hørt folk klage over liniens kvalitet
hos Tiscali? Er du den første? eller er du bare downloader?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 09-10-03 15:13

> [...]
> Men jeg erindrer aldrig at have hørt folk klage over liniens kvalitet
> hos Tiscali? Er du den første? eller er du bare downloader?

Til dels downloader ja, men min linje har drillet uden at de har gjort meget
ved
det, de har trods alt haft 6 måneders arbejde på det, men hver gang jeg
ringer
ind kunne de ikke se jeg havde haft ringet før

Lige nu kører min linje, meeeeeen med den service vil jeg sku ha mere for
mine
penge, også pga min server hehe

Dennis

---

Fra : Claus O

Dato : 08-10-03 15:50

"Dennis E" <bluesy@tiscali.dk> wrote

> Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
> igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men

Nej, ikke her (selv efter update i nat af deres bagknogle)
Henter lige nu med 131kb fra hastighed.tele2adsl.dk på en 2Mbit og sådan
er det ALTID sen eftermiddag/aften.
Og hvis lortet bliver helt tilstoppet, hvor mange uger/måneder/år/årtier er
Tele2 så om at få det op igen?

Fra : MN

Dato : 08-10-03 16:11

"Dennis E" <bluesy@tiscali.dk> wrote in message
> Jeg sidder og overvejer tele2, ja på trods af de posts herinde.

KLIP

> Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
> igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men
> hastig og ping mæssigt)

Det kører fint med 223 KB/sek. her hos mig.

Mogens

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-10-03 16:28

> [...]
> Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
> igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men

Kører fint....

Oplevede dog en pingtid på 2700ms i morges...men måske det skyldes de
pillede ved noget, den spiller i hvertfald max igen...

MVH
Thomas

Fra : Jens Hansen

Dato : 09-10-03 17:59

"Dennis E" <bluesy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

"....> Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
> igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men
> hastig og ping mæssigt)"

Tjahh, mit har aldrig rigtig kommet til at køre - p.t. 22 kb på en 2mbit
linje - nu er linjen fejlmeldt. I kortere perioder dog med en højere
hastighed, men aldrig stabilt. Jeg har ikke, trods gentagne mails til
tele2adsl, fået svar på hvordan de vil kompensere mig for den manglende
"levering" af varen!

Fra : Bryan

Dato : 11-10-03 11:49

> Jeg tør næsten ikke spørge om Tele2 er kommet op og køre ordentligt
> igen som lovet, eller om det er samme problemer (ikke konvertering men
> hastig og ping mæssigt)

Heldigvis kan jeg ikke genkende de problemer som en del andre har.
Her i Lunderskov kører det fuld speed - 220kb/s.

Ping i spil kan jeg heller ikke klage over.
15 > 25ms i CS

De gange jeg har snakket med kundeservice inden installation
er jeg kommet rimelig hurtigt igennem.
Selv mails svarede de på inden for 30 minutter.

Alt i alt er jeg en rigtig tilfreds kunde - indtil videre ...

Mvh Bryan

Fra : Claus O

Dato : 11-10-03 12:38

"Bryan" <---@pc.dk> wrote

> Selv mails svarede de på inden for 30 minutter.

Tror mange er interesseret i hvordan du bar dig ad....
Hvilken mailadr.? etc.
(lyder mere rigtigt med 30 uger)