Musvåger
Fra : Kai Mandrup

Dato : 07-10-03 22:29

I det gode vejr idag, observerede jeg 5 musvåger igennem et stykke tid
(måske op til 30 minutter):

De cirklede "mellemhøjt" på himlen. De ændrede ikke væsentligt højde, men de
fløj frem og tilbage over et stykke på - måske? - 10 kilometer.

De "legede" tilsyneladende sammen 2 og 2; af og til forfulgte den ene den
anden, som så gjorde en undvigemanøvre i et kort dyk, hvorefter de begge
genoptog cirklen. Den 5. kom tilsyneladende til og fra flokken. Samtidigt
udstøtte de deres karakteristiske skrig.

- jeg har tidligere set op til 7 musvåger på een gang, så det er ikke så
meget antallet som jeg synes er flot, og jeg har også tidligere observeret
denne adfærd, men nu vil jeg gerne vide: HVAD LAVER DE DOG?

Er der nogen som kan hjælpe mig med det?

1. Er det "far, mor og børn"? Eller 2 par som en 5. forstyrer?
2. Hvad laver de?
3. Hvor stort område flyver de over?
e.t.c.
e.t.c.