begræsning på download?
Fra : Pelle Gøeg

Dato : 07-10-03 20:42

Hej ng,

Har et site der skaber rimelig meget trafik i form af fil downloads. Lige nu
er der ingen begrænsning på hvor mange man kan hente af gangen, men for at
gøre det så effektivt som muligt ønsker jeg at kun at brugeren kan hente een
fil af gangen...

Nogen der har en idé til hvordan det kan klares?

Er det php jeg kan lave det trick i eller kan det gøres med hjælp fra
..htaccess?

- Pelle

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 07-10-03 21:02

Pelle Gøeg wrote:

> Har et site der skaber rimelig meget trafik i form af fil downloads.

Mon ikke det <http://www.snert.com/Software/mod_throttle/> er til for?

/Esben

Fra : Jimmy

Dato : 07-10-03 21:12

"Pelle Gøeg" <sunsitenews@ghostofkathrine.dk> wrote in message
> [...]
een
> fil af gangen...
>
> Nogen der har en idé til hvordan det kan klares?

Jeg ville klare det i php ved at lægge alle filer udenfor www-access og have
et script, som kunne læse filen og sende den til brugeren.

På den måde kan du på Session ID styre hvor mange filer der må hentes ned på
samme tid.

Jeg tror ikke løsningen bliver specielt køn, men det er da en mulighed.

mvh
Jimmy