Døde fisk
Fra : Jens K. Knudsen

Dato : 07-10-03 16:03

Jeg var en tur ved Jernhatten i fredags, der fandt jeg små døde fisk i
vandkanten, nu har jeg erfaret at der også er andre der set døde fisk samme
sted. Er der nogen her i gruppen, der ved hvad der evt. er sket i pågældende
område.

Mvh. Jens

Fra : Frank

Dato : 08-10-03 07:36

Jernhatten????????

Fra : PAR

Dato : 08-10-03 09:25

Kære Frank
Jernhatten ligger faktisk på Djursland og er kendt af mange lystfiskere som
et godt fiskevand for bl.a. ørreder og hornfisk

PAR

Fra : Frank

Dato : 09-10-03 07:50

tak for oplysningen, jeg fisker også ved nogle ret gode ørredvande her på
fyn, men jeg ville nok forklare dem rent gepgrafisk i en newsgruppe der er
landsdækkende.......
risingehoved
maddamskrog
gabet
purre skoven

forstår du hvad jeg mener?

Frank

Fra : PAR

Dato : 09-10-03 08:44

Næh! Jeg kender godt de nævnte steder, selv om jeg er fra Sjælland

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-10-03 10:51

"Frank" <xxx@xx.dk> wrote in message news:bm30fk$232p$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> fyn, men jeg ville nok forklare dem rent gepgrafisk i en newsgruppe der er

Hej Frank,

Absolut. Det var da et fuldstændigt gyldigt spørgsmål. Endvidere optræder
mange navne flere steder i landet, bla. Gabet som du henviser til.

mvh.
Michael Christoffersen

Fra : Ernest

Dato : 09-10-03 11:14

Utroligt som I ævler - hvorfor er der ingen der svarer på det spørgsmål der
bliver stillet, istedet for at diskutere om vi i eks.Vejle kender til
diverse fynske og djuslandske fiskelokaliteter?

Fra : Poul Krogh

Dato : 09-10-03 15:33

Ja. Det er godt nok meget interessant at vide hvem der kender hvilket
farvand, hvor.
Til spg. har kun hørt at iltsvindet i DK er blevet noget kraftigere på
dybere vand, i modsætning til de indre fjorde og bugter, hvor iltindholdet
er steget eller forblevet det samme, over de sidste par mnd. Feks., kan jeg
forstå på de kloge hoveder (biologerne), at århusbugten har samme iltindhold
som i sommers (middel iltsvind), hvor der længere ude ved Djursland er
konstateret et lavere iltindhold i vandet end i sommers. Måske er det
derfor, måske ikke. Et bud. har ikke hørt om noget udslip af nogen art,
eller andet der kan forårsage fiskedød.

Poul Krogh

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-10-03 17:33

"Ernest" <ernest@anarki.dk> wrote in message
> [...]
> bliver stillet, istedet for at diskutere om vi i eks.Vejle kender til
> diverse fynske og djuslandske fiskelokaliteter?

hmmm Ernest,

Og hvormed bidrog dit velartikulerede indlæg til at besvare det stillede
spørgmål?????

Michael

Fra : Poul Krogh

Dato : 09-10-03 20:00

Ja. Nu skal du se
Original post:
Ja. Det er godt nok meget interessant at vide hvem der kender hvilket
farvand, hvor.
****Her refererer jeg til spørgsmålet*****
Til spg.

****her er oplysningerne, der ligger til grund for tesen der kommer
senere****

****Her femmsættes en tesen om, hvorfor der kan være døde fisk ved
jernhatten****
Måske er det derfor, måske ikke. Et bud. har ikke hørt om noget udslip af
nogen art,
eller andet der kan forårsage fiskedød.

Og som det ses af følgende link, ligger jernhatten langt ude på Djursland
( http://www.angling-eastjutland.dk/uk/frame-30.htm# ), hvor jeg formoder at
der er
dybere = mere iltfattigt.

Kunne ikke lade være, når du nu syntes at mit indlæg ligefrem var
velartikuleret, så tag det ikke ilde op, hvis jeg lyder for pedagogagtig
hehe .

Poul Krogh

Fra : Ernest

Dato : 11-10-03 17:03

Jamen, jeg kender jo netop intet til fiskeforholdene derovre, hvilket
indlægs-skriveren heller ikke gjorde - hvorfor så ikke besvare spørgsmålet
istedet for at diskutere ligegyldige ting?

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 09-10-03 17:50

Hej gruppe

Mit bud på de observerede døde fisk på stranden er, at der et tale om
frasorterede fisk, som er drevet i land. Så vidt jeg ved foretrækker
erhvervsfiskere værdifulde konsumfisk. Derfor frasorterer nogle fiskeskibe
værdiløse bifangster, som dumpes i havet og under ideelle forhold derefter
indgår i havets fødekæde. Nogle døde småfisk kan dog drive i land.

Hilsen Peter