MSN og DI-604 ?
Fra : Thomas

Dato : 07-10-03 15:04

Hej.

Jeg har netop installeret MSN Messenger på min maskine for at bruge den
funktion som tillader stemmesamtale.

Jeg er nu rendt ind i det problem, at skulle slås med min firewall ang. hvad
der skal tillades osv. for at få denne funktion til at fungere.

Da jeg ikke er nogen haj mht. firewalls osv. så ville jeg håbe af een
herinde kunne give mig de oplysninger som skal til for at kunne få enablet
denne stemmeoverførelse funktion.

Jeg går ud fra at det er det samme hvis man skal have et web-cam til at
virke.

Jeg har selvfølgelig først læst om dette problem i MSN's egen hjælp
funktion, men da det rejser flere spørgsmål end svar forsøger jeg her.
Der bliver snakket om uPnp, NAT's og dynamiske porte osv., men da dette er
begreber jeg ikke har helt styr på, hjælper det ikke meget at spørge om min
firewall er uPNP compatipel osv....
Jeg har dog ikke fundet noget at slå til inden i firewall'en som hedder
noget jeg genkender fra hjælpesiderne.

Da en DI-604 er en meget brugt router, og AV overførelser ligeledes, så
håber jeg at een kan hjælpe.

Anyone ??

Hilsen Thomas.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 08-10-03 09:18

Jeg har samme router.

Jeg havde problemmer med Messinger 4,7
Men Messinger 6,0 kører fint.
DI 604 har firewall når den står til defauled.
Jeg har ikke haft tankerne og slå den fra.
Med Messinger 4,7 havde jeg problemmer med andre som
også havde en router mont.
Og det var kun ang. stemmesamtale.

Det var løst med install. af Messinger 6,0.

--
MVH Allan / Kolding

Fra : Thomas

Dato : 08-10-03 10:10

Ok. Tak for svar.

Teoretisk kan problemet jo også godt være i den anden ende, uden for min
kontrol.
Det er bare svært at konstaterer om det er i den ene eller den anden ende,
problemet opstår.

Jeg må vist aftale et forsøg med een som 100% ved hans virker.

Allerbedst ville det være hvis man kunne finde en Loopback eller Echo server
så man kunne få vished for at ens eget system var korrekt sat op.
Samtidig kunne man høre kvaliteten på det udsendte....

Kender nogen mon en sådan server ??

Thomas.