Organist utdannelse 1600 tallet
Fra : Arntzen Kjetil Rørtv~

Dato : 07-10-03 12:20

Blandt mine forfedre var der en organist som heter Elias Hass. Elias kom til
Trondheim før 1627 og ble organist i Domkirken i Trondheim

Hvor ble organister / Instumentister utdannet?

Elias kom kanskje fra København? eller fra Slesvig Holstein?

En slektning av han heter Jens Hass kom også til Trondheim, og ble snart en
meget etablert forretningsmann i Tronheim og Nord-Norge.

En Normann vil være meget takknemmelig for hjelp

Med vennlig hilsen

Kjetil Rørtveit Arntzen
Solduggsvingen 10, 6518 Kristiansund
907 23 108, Arntzek@frisurf.no

Fra : Tom Stryhn

Dato : 07-10-03 12:51

Prøv at kontakte

Musikhistorisk Museum og Carl Claudius' Samling
Åbenrå 30
1124 København K
Tlf.: 33 11 27 26
Fax: 33 11 60 44
e-mail: info@musikhistoriskmuseum.dk

de vil kunne give dig et svar

deres hjemmeside er

http://www.musikhistoriskmuseum.dk

http://www.musikhistoriskmuseum.dk/middel.htm#relig

Med venlig hilsen
Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 06.10.2003