Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag for hjemmekontor
Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-10-03 21:47

Hej!

Jeg har ved siden af mit almindelige job et enkeltmandsfirma, hvor jeg i min
fritid laver nogle forskellige konsulentopgaver. Jeg bor i eget hus, og har
netop tapeseret, malet etc etc et rum, som før var gæsteværelse - til nu at
være mit kontor for firmaet, hvor PC og hele papir-cirkuset nu hører hjemme.
Mit spørgsmål er så, om jeg kan trække denne udgift til tapesering, maling,
nyt gulv etc fra? Evt. en del af det?

Er der andre udfordringer/muligheder jeg bør overveje i forbindelse med jeg
har kontor hjemme?

På forhånd tak

Klaus Jensen

Fra : Gebbe

Dato : 06-10-03 21:50

"Klaus Jensen" <no@tospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyt gulv etc fra? Evt. en del af det?
>
> Er der andre udfordringer/muligheder jeg bør overveje i forbindelse med jeg

Spørg dit skattekontor og få en forhåndsaftale med dem, som de SKAL give dig

Fra : Klaus Jensen

Dato : 07-10-03 12:34

"Gebbe" <Gbolten@ofir.dk> wrote in message news:blskis$933$1@sunsite.dk...
> "Klaus Jensen" <no@tospam.com> skrev i en meddelelse
> Spørg dit skattekontor og få en forhåndsaftale med dem, som de SKAL give
dig

Jeg var mere ude efter nogle generelle retningslinier og konkrete
erfaringer. :)

- Klaus

Fra : Morten

Dato : 08-10-03 11:44

Hej Klaus

Prøvede engang det med hjemmekontor og fradrag. Man SKAL gå til
skattekontoret og have dem ud og undersøge og bese kortoret før de vil
godkende det. Jeg havde selv 3 personer fra skat og kigge på mit kontor, og
efter 3 mdr. fandt de ud af jeg ikke opfyldte deres kriterier, hvorfor ved
jeg endnu ikke. Gad ikke sloges med dem om det, så droppe det igen.

Morten

Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-10-03 14:10

Så dropper jeg det bare igen - det bliver for meget bøvl og rabalder for få
tusinde kroner. Æv.

Men tak for svaret. :)